Alla inlägg under november 2008

Av Lina - 5 november 2008 17:45

Igårkväll när jag satt och kollade på Fredrik och Philips valvaka på 5:an så passade jag på att göra några nya halsband. Jag beställde ju nya pärlor för ett tag sedan och nu fick jag äntligen göra nåt med dom.... fina blev dom och jag är riktigt nöjd (för att vara nybörjare). Kanske det blir någon julklapp till någon.


förstaandra blev i rosatredje :)

De tre halsband ovan gjorde jag med magneter som fäste. Jag hade ett gammalt "magnethalsband" som jag inte längre använder och därför ansåg jag att det var lämpligt att använde dessa till mina nya halsband :)


fjärde halsbandet

Det här liknar det andra halsbandet som jag gjorde tidigare i höst, men nu med andra pärlor. Nu har jag slut på klämpärlor så jag måste iväg på Syssla igen och handla mer! Nu ikväll tänkte jag sticka iväg till Brunkulla, en liten pysselbutik som finns här i stan på Brogränd. Ska nog pyssla lite med julkortstillverkning där.Är någon mer sugen på att följa med någon annan kväll så hör av er till mig så kan vi görra sällskap. Det är såååå roligt!!

Av Lina - 5 november 2008 14:47


Mitt humör är inte på det bästa idag heller. Jag sov till 11, igen, men klev inte upp förrän vid tvåtiden. Jag låg i sängen och kollande på tv som sände gamla såpoperor. Nu känns det som jag bara slänger bort mitt liv. Jag som har mottot Carpe Diem, fånga dagen. Ta vara på alla dagar som om det vore din sista. Jag vill alltid ha någon att göra annars blir jag tokig och det måste vara nåt vettigt också, men idag funkar ingenting.


Jag sitter här och gruvar mig jättemycket för att ringa några små telefonsamtal. Jag ska till Almi Företagspartner på måndag och tills dess måste jag ta reda på lite fakta angående min affärsidé. Jag som inte brukar gruva mig men nu känns det bara jobbigt. Jag vet att det kommer att bli bättre så fort jag har ringt första samtalet och sen flyter det bara på.... men det är någonting inom mig som tvekar, men jag ska klara av det, idag!! så är det bara.


Bilderna från Halloween har jag inte fått än, men imorgon hoppas jag att de blir klara!


kram



Av Lina - 2 november 2008 22:02

...blev hur lyckad som helst! =) Jag höll på med förberedelserna HELA dagen inför kvällen. Senare på eftermiddagen kom Maria H också och hjälpte till. Festen började 19.30 och allt eftersom alla trillade in så bjöd vi på en jätteläskig välkomstbål! Kort därefter fick alla gå "Läskiga stigen" (en kortare tipsrunda runt gården) och svara på frågor som handlade om Halloween, Alla helgona helg, skräckfilmer mm... Därefter flöt festen på! Jag bjöd alla på Jello-shots också, vilket blev en mer eller mindre succé. Vissa tyckte om dom och vissa ville inte ha. (Anna - jag hittade Jello-paket på Österns Livs i Östersund, perfekt!!) Jag har fått många mess idag av folk som tackar för en trevlig fest och jag blir så glad för det. Det var riktigt roligt att få anordna en sån här fest. Jag funderar allvarigt på att bli "proffessionell" (eller hur det nu stavas?!) festfixare/evenemangsproducent. Jag kanske ska starta eget och göra sån´t här på heltid! Fasiken vad roligt man skulle ha på jobbet!! =) Fast jag kan samtidigt berätta att det har tagit lite tid också, det är mycket som ska planeras och fixas innan. Jag ska lägga upp lite bilder så snart jag har möjlighet (lånade syrrans kamera, batteriet tog slut, hon måste ladda det, maila över bilderna osv. så jag vet inte när det blir, hoppas snart iaf).


Nu till veckan är det Näringslivsveckan här i Östersund. Jag tänkte gå och lyssna på några seminarier för att bli lite mer pepp angående min affärsidé. Man kunde även få coaching och feedback på sin affärsidé vid nåt tillfälle och det tänker jag inte missa!! På torsdag är det Guldgalan och jag kanske, kanske, kanske kommer att få gå på den.... jag håller tummarna!! (gör det ni också är ni snäll)


Ikväll har jag varit till kyrkan på minnesgudstjänst. Jag brukar följa med mamma varje år på det. Det är då man tänker på livet, hur allting hänger ihop och vad som egentligen är meningen med det.... jag tyckte prästen sa många kloka ord ikväll. Hembygdskören var också där och sjöng många fina låtar, bla. Stad i ljus. Åh så fantastiskt vackert i flerstämmigt! Sen tändes det ett ljus för var och en som har avlidit under året som gått. Elon var en av ca 30 stycken inom Lits församling. Han blev bara 71 år och han dog av en hjärtinfarkt, helt plötsligt, när han och Gudrun var på semeser i augusti. Min vän Anders förlorade sin mamma också i maj månad. Hon dog på grund av en cancersjukdom som hon fick lida igenom i flera år. Hon blev bara 54 år gammal! Det är så hemskt! Jag tänker ofta på dem. 


Nu ska jag kolla mailen och sen lägga mig... är supertrött nu!


Kram kram 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards