Alla inlägg under juni 2010

Av Lina - 21 juni 2010 01:27

...hello Norrköping! Here we come! Äntligen semester! Har längtat så länge på denna stund. Det ska bli otroligt skönt att få lite ledigt. Här i Åre har det varit en grå, regnig och tråkig maj månad. Juni månad har ju inte direkt börjat bra heller. Bara regn, regn och mer regn. Det har varit stora översvämningar nu i veckan som har gjort att tågen blivit inställda och vägar har blivit avstängda. Det är helt galet!! Temperaturen har inte legat över 10 grader på hur länge som helst.


  


Imorgonbitti bilar vi neröver och kommer inte hem förrän om två veckor. Då väntar högsäsong igen på hotellet. Därför är det skönt att veta att vi har semester igen senare. I oktober tar jag och Erik vår nästa semester och då ska vi åka på en långresa; till USA! Bokade resan häromdagen. Vi flyger först till Los Angeles där vi ska hälsa på Eriks kompis Gustav, stannar där 4-5 dagar och därifrån flyger vi till Montgomery i Alabama där min syster med familj numera bor. Stannar där en vecka innan vi bilar upp till Nashville (tar ett par timmar) för att besöka Country Music Hall of Fame och andra roliga och intressanta country-ställen. Sen flyger vi hem därifrån. Det kommer att bli så kul! Ser verkligen framemot det =)


"När älgen är blå, då är ölen kall" är mitt favoritcitat just nu, det kommer jag att köra stenhårt på under semestern ;)

Av Lina - 16 juni 2010 12:20

Igår när jag var ute och gick efter Åre strand så hittade jag denna känga! Den måste vara jättegammal! Den har flutit upp under vårfloden.

Det står nummer 27 under den så jag vet inte om det är storleken? eller om den bara är numrerad (det ser ut som det är strl 45). Vilken hitoria ligger bakom den? Det vore kul att veta...


  

Av Lina - 10 juni 2010 16:34

Hittade några bilder på mobilen från vårdagarna!  

            

cyklade till jobbet en skön vårdag i maj,

Ricky ville följa men det fick han inte


  

Erik och jag köpte med oss frukost en morgon och åkte

ner till Ristafallet. Det var meningen att det skulle bli

en mysig morgon men vi frös så mycket båda två så vi åkte hem

efter vi hade skyndat oss att äta. (men tanken var ju god!)


  

jag i lördags (innan jag klippte mig)


jag och Ricky på långpromenad


idag torsdag 2010.06.10 på Åre strand, +24 grader,

Åres första sommardag - på riktigt


  

fortfarande snö kvar på Mullfjället


  

spegelblank sjö, helt vindstilla och värmande sol,

kan det blir mycket bättre en ledig dag som denna?!

ikväll ska vi ut och paddla kanot och kajak

Av Lina - 7 juni 2010 12:32

Har haft en så skön och underbar helg. Jag var ledig både lördag och söndag! Jag minns inte sist jag hade en ledig söndag! Förra semestern kanske... ?! Härligt var det iallafall. Jag har varit så avslappnad så jag nästan har somnat stående! Haha


I fredagskväll åkte jag till Boda, tog med mig hundgården och Ricky. Nu känns det jöttetomt här hemma utan hund! :( Mamma och pappa gav mig presenter, en fin fotoram och en parfym. Sen visade de foton från resan och de berättade om allt de varit med om.


I lördags tog jag och Erik med oss Anton, min systerson, till det nya Teknikland som hade invigning. Det är gamla Flyg-och lottamuseumet i Ope. Där var det mycket intressanta utställningar; allt ifrån Östersund som garnisonstad till gamla veteranbilar. Det bästa var nog flyguppviningen av Jas-planet. Det dånade så högt så det gjorde nästan ont i bröstet. Riktigt coolt!


     


På lördagkväll blev vi bjudna på grillning hos Jessica och Jesper. Trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap. Riktigt gott med grillat älgkött och rödvin =) Senare på kvällen spelade vi kort.


I söndags var det Lit é action i Lit, ett evenemang för alla, särskilt mycket för barnfamiljer kanske... alltid artut att få råk gamle bekanta! På eftermiddagen åkte vi upp till Husås för att fira kusin Karins pojk Haqvin på hans 1-årsdag! Han var så go och glad! Mycket folk och många presenter fick han.


    


Idag var jag iväg till sjukgymnasten igen. Vi gick igenom fler träningsövningar som jag ska göra varje dag; helst varje timme/så fort jag har en paus. Det känns inte som det blir nåt bättre, men nu ska jag ge järnet så hoppas... Det är inte kul och det känns lite skämmit att gå till sjukgymnasten.

Av Lina - 3 juni 2010 12:37

Ja nu verkar det som att sommarn äntligen är på väg! Solen tittar fram emellanåt, men fortfarande är det ingen värme. Tempen ligger runt 6-10 grader bara. Idag är det konstigt mycket väder. Om jag tittar mot Åreskutan så ser det ut som det regnar, åskmoln på himmlen och dimma i dalen medans solen skiner vackert i Såå men samtidigt blåser det kraftiga vindar. Kan det aldrig få vara bra?


Erik och hans kompis Anders åkte ner till sjön igår och testade båten för första gången. Det var lugnt och stilla innan de åkte, vi satt å drack kaffe på altan, men precis när de hade lagt i båten så började det blåsa kraftigt. Erik som trodde det skulle bli en lugn roddtur med långdrag fick istället ro tills han storkna (har ju inte köpt någon båtmotor än) Ha ha!!


Jag och Ricky gick ner till sjön för att se hur det gick för dom och då tog vi vår vanliga sköna skogspromenad nedanför campingen. Det är så skönt och rofyllt att vandra i skogen tycker jag (och Ricky med). Vackert är det också! Mamma och pappa kom hem från USA i tisdags så Ricky ska snart få åka hem igen. Det blir trist och tomt utan honom :(

       



Jag vill så gärna ha en hund. Det tar lite tid och man blir faktiskt ganska bunden men det gör ingenting. Jag känner mig redo. Tänk en liten labrador retriver-valp (eller schäfer-valp) som springer omkring och leker och busar... åhhh!


Har förövrigt haft problem med min axel ett tag nu, rättare sagt sedan Kristi himmelfärdshelgen, då jag var på dans. Jag tror det beror på att jag buggade ganska mycket den kvällen. Det värker i hela armen när jag drar den snett tillbaka... på nåt sätt (svårt att förklara) Jag åt Ipren ett tag men det gick inte bort så till slut så fick jag uppsöka en sjukgymnast förra veckan för jag stod inte ut längre- tänkte att jag måste få någon hjälp med behandlingen. Så jag var iväg... han kände och klämde, strechade och drog, tryckte och slet... kom fram till att jag är överrörlig och måste träna bort det. Det var också en liten infektion i leden i "axel/arm-knuten". Jag fick med mig några strechövningar som jag ska göra varje timme! och sen ska jag träffa honom tre gånger till innan semestern för att få ytterligare behandling. Nu ska jag åka ner på jobbet för att gå och simma lite innan jag börjar jobba.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards