Alla inlägg under juni 2009

Av Lina - 29 juni 2009 11:08

Nu är jag tillbaka i Boda efter en och en halv vecka i Norrköping och ett par dagar i Stockholm. Jag ska börja jobba på onsdag igen och det känns faktiskt, ärligt talat, lite skönt att få komma igång igen... Jag har haft en underbar semester med mycket sol å bad och påhälsande av släkt å vänner!


Tog tåget från Norrköping till Stockholm i torsdags. Där bodde jag över hos min gamla klasskamrat Hanna, från CBM-tiden i Dalarna. Vi gick ut och käkade lite Thaimat när jag kom och sen tog vi en fin kvällspromenad runt Lilla Essingen där hon bor. På fredagen skulle Hanna jobba så då åkte jag ut till Gärdet där min storasyster Charlotte bor med sin familj. Hon hade påhälsning av sin mamma, Marianne (min andra syster) och hennes dotter Ida. Vi gick ner till en badplats som låg alldeles i närheten där vi badade och solade och hade skoj med barnen. Därefter åkte vi till Gröna Lund och hade mer skoj! Jag avvek därifrån vid 18-tiden för då skulle jag vidare in till Gamla Stan för att hälsa på ytterligare några gamla klasskompisar från CBM. En av tjejerna, Janna, bor där i G S så hon bjöd på fördrink uppe på takterassen! Wow vilken utsikt alltså. Vi såg ut över hela Sthlm!! =) Mycket trevlig. Därefter gick vi till en restaurang på söder som hette Hermans, en vegitarisk grillbuffé blev det där. Gott! Sedan gick vi vidare till några olika barer och drack drinkar... en riktigt trevlig kväll.


På lördag åkte jag till min brorsa Niklas som bor i Uppsala. Vi packade bilen och åkte hem till Jämtland nästan direkt! Igår var det friluftsgudstjänst här i Boda, på vår gård. Det kom ca 50 personer och efteråt bjöds det på kaffe och massor av bröd och kakor. Vackert väder fick vi också. Efter det så åkte jag till Österåsens Camping med Frida (min tremänning) för att sola, bada och äta glass. På eftermiddagen bjöd moster Gun mig, mamma, pappa, Niklas och Peter (min kusin från Canada) på middag på Arctura (en restaurang högt upp med en härlig utsikt över Östersund, Skidstadion, Storsjön och fjällen) Fantastiskt gott och trevligt!  Peter hade aldrig varit där så han tyckte det var extra roligt. Sen åkte vi ner till Badhusparken och flanerade... tog en drink på Marité gjorde vi också innan vi åkte hem.

På kvällen tränade vi golfsvingar och kastade pil, spelade countrymusik och hade frågesport! Det är roligt att umgås med familjen på det här viset.


Idag ska vi riva ut tvättstugan här för mamma och pappa ska byta till bergvärme i huset och då passar dom också på att renovera lite... Det blir nytt golv och nya tapeter och förhoppningsvis ny inredning. Sen tänkte vi åka och slå några hinkar på golfbanan i Krokom. Jag ska åka och köpa en fotoskrivare i stan och blommor i Hölje. 


Av Lina - 22 juni 2009 11:29

I onsdags drog vi, jag Erik Anders Gustav och Hampus, iväg till Vikbolandet för att fiska i några dagar! Första natten bodde vi över i Anders familjs stuga som låg ute på en ö ute i skärgården och andra natten fick vi bo över hos Hampus familj. Vi fick inte EN enda fisk på hela tiden! Bara några små aborrar på mete men de slängde vi tillbaka. Vädret varierade från strålande sol och varmt till iskalla nordvindar och pissregn....


fiskmiddag fick vi ändå... 


Midsommar firade vi nere i St Anna skärgård på ett ställe som kallas för Sanden. Där har Klas, Eriks kompis, sitt "land". (Här nere säger man "land" istället för stuga/fritidshus etc) Vi var 16 stycken totalt som var inbjudna. Alla anlände vid 13-tiden då vi skulle börja med en sill-lunch och en snaps! =) Sen spelade vi fotboll och lekte lekar... sånt som man ska göra på Midsommar... Åt massor av jordgubbar och grädde! Grillade lite senare på kvällen och sen festade vi hela natten lång! Hann t o m med bastubad och korvgrillning...


käkar jordgubbar med grädde =)


På Midsommardagen åkte vi till Eriks land ute på Lönö (Vikbolandet) Där var hans mormor, mamma och pappa, moster och hennes familj och Eriks syster med hennes dotter Alva. Där stannade vi tills igår och imorgon åkter vi dit igen! Det är otroligt vackert och mysigt där ute. Stugan ligger inte alls långt från havet där segelbåtarna seglar förbi och fåglarna svävar i högan sky!


Eriks systerdotter Alva

Av Lina - 16 juni 2009 15:49

Nu har vi äntligen tagit oss iväg på semester! Vi åkte ner till Norrköping igår och det var roligt att träffa Eriks familj och vänner igen, efter nästan ett helt år. Idag har vi inte gjort så mycket mer än gått på stan och shoppat lite. Träffade två kompisar till Erik, Gustav och Anders, som vi käkade lunch med och snart ska vi iväg och träffa Martin och Linda och deras dotter Ella. Det var dom som gifte sig ifjol och Erik var best man åt Martin.

Ikväll ska vi till Eriks mormor och morfar och hälsa på och imorgon bär det av ut mot "Landet".


Av Lina - 10 juni 2009 23:09

Jag har ledigt nu på fredag och lördag och då hade jag tänkt att bjuda hit min kusin Peter från Canada för att visa honom Åre och min arbetsplats. Vi funderade på om vi skulle prova downhill-cykling och kanske åka Zipline och sen ordna en grillfest på fredagkväll, men nu har vi bestämt att ställa in allting. Det ska vara typ 10 grader och regn hela helgen så då blir det inte särskilt trevligt.... Jag åker hem till Boda istället och hittar på nåt med Peter där hemma istället. Kanske det blir dans nån av kvällarna?!


Jobbar bara två dagar till och sen får jag min absolut första betalada semester någonsin!! Hääääärligt!!! =)

Av Lina - 7 juni 2009 16:16

Började jobba klockan två idag. Har inte gjort många knop... jag har ju gjort allt redan som behövs göras så nu sitter jag och bloggar istället, vilket jag aldrig trodde jag skulle göra på arbetstid!! Men här är det hur lugnt som helst! Och det är skönt faktiskt att få en brake ibland från all stress som det annars är! =)


Idag ska man gå och rösta till EU-valet, men det gjorde jag redan igår för jag trodde jag skulle missa det idag! Mitt val var ganska så enkelt... jag har röstat på mitt C-parti såklart, men däremot var det svårare att välja person.


Min kusin Karin fick en liten pojk igårmorse! Guuuu så söt han var! En stor krabat på 4100kg!! Jag längtar tills jag får träffa dom!


Ska lägga upp lite bilder snart....


Av Lina - 2 juni 2009 21:58

Idag är det mycket bättre med mig. Huvudvärken är borta. Jag har varit ledig och jag har bara tagit det lugnt. Jag var först på caféet "En liten smula" och fikade tillsammans med Sara, en jobbarkompis och granne, och sen gick vi på SKARP-mässan. SKARP är en ettårig utbildning (60hp) inriktat på affärs- och produktutveckling inom friluftsprodukter, turism och vintersport. Det verkade som en rolig och intressant utbildning! På mässan visade eleverna upp sina idéer som de har arbetat med under året. Förutom mässmontrarna var det workshops, föreläsningar, fika, examenshögtid, ankrace, prisutdelning och mingel. En mycket trevlig dag!


Ikväll har jag tittat på TV och bakat muffins med äpple och kanel!! Gott!


Imorgon är jag ledig också och då har jag bara planer på att gå till banken och välja fonder!

Av Lina - 1 juni 2009 10:42

Vackert väder och många glada människor! Det var en fin Pingsthelg i Åre, men jag var ju såklart tvungen att jobba. Postens IF har varit på Holiday Club, ca 1300 pers på en gång! Det har varit hur mycket som helst att göra, helt galet! I lördags jobbade jag själv hela dagen i Time-butiken med en 10-15 meters kö under 4-5 timmar. Och alla skulle ha korv med mos och/eller kulglass... Det är inte kul att stå där själv då! Jag serverade 300 korvar och säkert lika mycket glass!


Banketten för Postens IF var den största som jag någonsin sett. Det var dukat i Arenan, i restaurangen Diner, i Easy Kitchen och till och med ute i Lobbyn. Det var bufféer uppställda på flera ställen där gästerna skulle ta för sig av maten. Alla som arbetar på HC var tvungen att ställa upp med serveringen under kvällen. Patriks Combo, partybandet, spelade under middagen och sen tog dansbandet Jannez över.


Jag fick sluta 19.30 Då var det lugnt och jag fick åka hem. Hemma hade Erik (min sambo) och Kamilla (jobbarkompis) ställt iordning en god grillmiddag ute på balkongen! Trevligt! Jag blev lite danssugen senare på kvällen så jag och min Erik gick ner på hotellet för att ta en liten svängom. Kul! Jag såg att det var mycket folk i Time-butiken när dansen var slut! De hade laddat upp korvgrillen igen med lika mycket korv som jag sålde på dagen! Det måste vara korvförsäljningsrekord!!!!!  Vi kom inte hem förrän kl tre...


På söndagen började jag 07.00 och då började köerna igen. Alla skulle äta frukost och checka ut samtidigt och de flesta skulle med tåget som gick kvart över nio så de skulle även handla med sig lite fika, tidningar, pocketböcker och dricka. Sååå mycket folk!!!  vid halv 9-tiden blev jag så yr och konstig så jag trodde jag skulle svimma... Tomas, chefen, fick komma och lösa av mig i kassan så jag fick gå och vila. Det gick inte över så jag fick åka hem och lägga mig. Huvudvärk och yrsel! Sen sov jag hela dagen och hela natten. Idag känns det lite bättre men inte helt okej. Jag tror inte det är så hälsosamt att jobba så hårt och alldeles själv. Det fungerar inte. Samma sak var det under påsken. Jag låg däckad hela påskaftonen eftersom jag hade jobbat själv hela långfredagen. 


Nu är jag ute i Såå och jag har ingen bil här så det får bli en långpromenad in till byn. Jag börjar jobba klockan två idag och sen är jag ledig i två dagar. Jag längtar efter semstern!!!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards