Alla inlägg under maj 2010

Av Lina - 29 maj 2010 13:14

Det var en gång en mycket regnig maj månad i Åre. Det hände inte så mycket. Dagarna kom och dagarna gick. På tv hörde man väderprognosen "mest sol i hela landet förutom i södra norrland och i fjällen där det kan bli regn eller snöblandat". Är man inte less så säg?!


Längtar till midsommar för då har vi semester!

Av Lina - 22 maj 2010 22:50

I torsdags var jag tvungen att åka upp till Strömsund för att hämta en trädgårdsmöbel som jag hade köpt via Blocket. Erik var snäll och följde med. Det skulle bli en lång tripp, det är ca 22 mil från Åre. Därför bestämde vi oss för att se det hela som en "minisemester" så jag packade picknick-väskan och kaffetermosen, tog med kameran och turistkartan och så bar det iväg. Erik sa att vi skulle åka på vår första "släpvagns-semester" =). Första stoppet blev i Boda där vi lämnade av Ricky så han inte skulle behöva sitta i bilen hela dagen. Nästa stop blev Högfors Kraftstation efter bara några få kilometer.


      

I Häggenås stannade vi för att kolla in den nya

Time-butiken och köpte en varsin glass.

     

När vi kom till Hammerdal såg vi att det fanns några loppisar efter vägen och vi valde att besöka ett par av dom. Hittade inget speciellt men Erik kollade på några båtmotorer. (Han köpte sig en båt förra veckan.)


  


Åkte vidare mot Strömsund och stannade till efter vägen där vi åt vår picknick-mat. Väl i Ström åkte vi på Dollar Store, Folkes Bil, ännu en loppis och till sist Hembygdsgården (bara för att se Jätten Jorm från Dunderklumpen)

        


Hämtade upp trädgårdsmöbeln lite snabbt och sen begav vi oss hemåt igen. Var bara tvungen att stanna för en loppis till i Strömsund. Hittade faktiskt några fina fotogenlampor. Stannade till i vackra Mattmar för att vi ville se solnedgången från Utkikstornet men tyvärr var det stängt. Ricky fick springa av sig lite iallafall.


        


Igår grillade vi och vi fick sitta ute i vår nya trädgårdsmöbel =) Jag har längtat!

      

Av Lina - 14 maj 2010 20:50

Idag är jag i Aspås hos min syster Marianne. Min andra syster Charlotte och hennes familj kom hit idag också. Det är nog sista gången på länge som jag träffar dom eftersom de snart ska flytta till amerika.


jag, Marianne och Charlotte

                 Hanna




Nils














'





Bondbrudarna

Av Lina - 10 maj 2010 21:22

Nu är det full vinter igen här i Åre. Det började toksnöa mitt på dagen idag! Helt galet! I Aftobbladet läste jag att vi skulle ha +20 grader varmt i hela Sverige om några dagar och det känns väldigt långt borta som det är nu!


När jag åkte från jobbet, ikväll vid 18-tiden, var det mest slask på bilen och sen åkte jag på gymmet för att träna. När jag kom ut igen en timme senare så snöade det stora snöblaffor (inte snöflingor!) som var de största jag någonsin sett, tror jag och bilen var helt översnöad!! Det hade säkert vräkt ner en decimeter snö, blöt snö. Fick köra jätteförsiktigt hem, det gick nog inte mer än 60 km/h


Här är bildbeviset;

    



Av Lina - 4 maj 2010 10:50

Idag har jag vart till tandläkaren här i Åre. I förrgår åt jag nämligen en seg kola-godis och hela min fyllning i en av tänderna föll ur! Det var nästan ingenting kvar av tanden. Det är ju tur att jag har Friskvårdstandvård så allt är gratis.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards