Alla inlägg under juni 2012

Av Lina - 24 juni 2012 22:07

Vi firade midsommar tillsammans med min bästa kompis Jessica och hennes fina familj. De bjöd oss ut till Kvarnudden där hela hennes släkt har sitt sommarställe. Det ligger i Fannbyn, på "annersia". Det är ett helt underbart fint ställe på en udde ute i Storsjön.


Vi börjde med sill-lunch och sen fortsatte dagen med dans kring midsommarstången (med musik från Spotify!) och senare på kvällen grillade vi och spelade spel. Barnen hade jättekul tillsammans och Maja var med hela tiden. Det gick inte missa en sekund...


  


 

Igår, på midsommardagen, var jag till Häggenås på den stora bingon! Högsta vinsten var 150 000 kr men tyvärr vann jag inte det, jag vann ingenting! Jag var inte ens nära... tråkigt! men jag hade iallafall en jättetrevlig kväll! Jag åkte dit tillsammans med mamma, moster Gun och Gudrun, men jag satt i en annan bil; tillsammans med Linda och Jeanette, mina tremänningar. Erik fick stanna hemma med Maja men hade tänkt att sticka och träna när vi kom hem men vi kom hem så sent så han missade det. Han är iväg ikväll istället.


Jag har en vecka till av min första semester-del... jag funderar på vad vi ska hitta på. Kanske det blir Jamtli någon dag om jag får sällskap. Erik ska passa på att renovera nu när jag har Maja på dagarna. Hoppas vi snart får svar på vår bygglovsansökan!


Av Lina - 17 juni 2012 23:20

Här hemma är det mycket pyssel utomhus nu för tiden, främst i trädgården. Jag har försökt att få till en liten odling. Erik har snickrat ihop en låda till mig som jag har sått mina frön i. Jag hoppas verkligen det blir nåt av det...


   Maja blev lite nyfiken på masken som jag håller i... hon var på väg att stoppa den i munnen
 

Lika duktig som mamma (och pappa!) på att fixa å dona hemma på gården

Nationaldagen firade vi i Undersåker uppe på Bygården. Efter jag blev invald i styrelsen så föreslog jag att vi skulle göra som i Lit, att vi arrangerade en familjedag samtidigt med lite olika aktiviteter. Sagt å gjort så satte jag igång och jagade föreningar och annat folk som kunde hjälpa till. Det blev ett riktigt lycket evenemang och alla deltagare, och alla besökare, var mycket nöjda. Det kom nog några hundra personer. Vi hade även en stort lotteri där lokala företagen hade varit med och sponsrat vinterna. Nästa år blir det bättre och större hoppas jag.

  Här ska de försöka hissa flaggan på Nationaldagen, det går väl "sådär" när Maja är med

Man hinner inte så mycket när man jobbar har jag märkt... när jag har kommit hem på dagarna så har jag tagit hand om Maja och Erik har gått antingen upp för att renovera eller så klipper han gräsmattan. På kvällarna har jag varit helt slut och somnat tillsammans med Maja... vilket gör att jag känner att jag ligger efter med allting (typ hushållssysslorna) Det har varit rätt så jobbigt. Samtidigt har jag inte mått så bra i ryggen så det kanske inte gör så mycket att det är lite stökigt...


I tisdags var vi bjudna på Sommarfest till Gula huset, förskolan där Maja ska gå. De ville hälsa oss välkommen och där fick vi träffa både alla fröknar, andra barn och deras föräldrar. Jättekul!! Det känns bra eftersom vi redan känner några stycken som går där. Det är bara 13 barn där så det är en lagomt stor grupp. Nästa vecka ska vi på Föräldramöte (Oj, det känns stort!) på förskolan för att få information om inskolningen. I augusti blir det aktuellt med dagis för Maja.


Maja har fått en sandlåda! Erik har, tillsammans med grannen Johan, snickrat ihop en egen. Det kommer bli en gemensam med grannarna för då kan barnen leka tillsammans. De har två grabbar som är 4 och 1 1/2 år och är hur goa som helst. Gungan kmmer vi också att ha tillsammans. Vi får se om det blir nåt mer bygge där, det sprutar nämnligen idéer hos både Erik och Johan.


En rätt så glad tjej som älskar att leka i sandlådan 

   
Premiär i sandlådan! Vi har festat till det med en liten picknick

Idag jobbade jag iallfall min sista dag innan semstern. Blir ledig i två veckor och då blir vi förmodligen hemma (renovering!!!) och så tar vi en liten tur bort till Boda/Lit och träffa lite kompisar där. Det ska bli så skönt att koppla av och jag hoppas verkligen på finväder!






Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards