Alla inlägg under maj 2011

Av Lina - 25 maj 2011 14:02

I lördags var det åter igen dags för vinlotteri. Vi är ett gäng tjejer från Lit som har dagit igång de här festerna för att vi ska få ha lite skoj tillsammans. Varje gång lottar vi ut vinflaskor och den som tar hem största vinsten får även bjuda hem gänget nästa gång och bjuda på middag. Varje fest ska även ha ett tema.


Alltså, förra gången vi sågs så vann ju jag storvinsten på 6 flaskor! =)  


Jag valde att ha franskt tema. Vet egentligen inte varför det blev så men annorlunda blev det iallafall. Jag beställde flaggor och basker på HobbyBoden och sen googlade jag på franska recept. Musiken fann jag, tack å lov, på Spotify och kläderna hade jag faktiskt i garderoben.


  

Som tur var så fick vi finväder denna lördagkväll. Vi kunde sitta ute på vår altan och äta middagen. Jag bjöd på en Fransk fisksoppa (med lax och räkor) med tillbehör som baguetter, ostar, kex och frukt. Men redan innan maten serverades så gick vi ut i sandlådan! och spelade boule vilket var riktigt roligt faktiskt.



Till dessert tänkte jag baka en fransk chokladtårta men tid fanns inte till det så det fick bli glass, Carte O´re -glass. Vet inte om det är franskt men det låter franskt iallafall... Det funkade bra. Kvällen blev lyckad och jag tror alla var nöjda och glada när de åkte hem.


     

 jag och Jessica - lika som bär ;)


Av Lina - 16 maj 2011 15:43

Nu har vi varit i Norrköping snart en vecka. Vi åkte ner förra onsdagen, vilket tog ca 11 timmar med bil. Resan gick jättebra, fick bara stanna ett par extra gånger för Majas skull. (Jag trodde det skulle vara värre) Dagarna har varit fullt schemalagda. Det är så många som vill träffa oss så tiden bara rusar iväg. Viktigast var nog att träffa "gamlingarna" som jag kallar dom, alltså Eriks mormor, morfar och farmor. De uppskattar verkligen våra besök och de är så glada över att få träffa lilla Maja. Givetvis är farmor och farfar glada också och de håller sig sysselsatta med Maja så fort de får tid. Faster Kajsa och kusin Alva har också träffat henne och det är så roligt att se hur Alva vill pyssla på med henne.


  


Maja är nu 6 veckor gammal och hon är en riktigt snäll och glad tjej. Det är inte ofta hon gråter. Hon tycker om att träffa folk, titta på ansikten och prata med mamma och pappa. Hon gillar även  att ligga på magen för att träna huvud och nacke. På nätterna sover hon bra, vaknar endast en gång vid tre-tiden för att äta (med vissa få undantag). Hon vägde 5375 g sist vi var iväg till BVC så hon går upp ca 300 g per vecka. På längden växer hon ca en cm per vecka.


   


När vi kommer hem igen så ska vi gå på familjecentralen Gläntan i Torvalla för att träffa andra mammor och bäbisar. Och det blir babymassage på onsdagar nu framöver. Ser verkligen framemot det. Vi ska även träffa de andra i familjegruppen i Åre också en gång innan sommaren men när det blir vet vi inte än. Det ska iaf bli kul att träffa de andra med deras bäbisar. Ska även åka förbi Holiday och Polisen för att säga hej till jobbarkompisarna.


 

  Vi är så lyckliga över vår lilla Maja!   



Av Lina - 9 maj 2011 00:05

Jaha, då var vi utflyttade från Såå och inflyttade i Torvalla. Det tog ett tag men nu är vi klar, äntligen! Det ska bli skönt när vi har fått komma i ordning i vårt nya hem. Just nu är det flyttkartonger och grejer överallt. Det tar sin lilla tid att packa upp har jag märkt, speciellt när man har en liten att ta hand om också och E som jobbar.


FÖRE:

  

EFTER:



   


Det ska bli spännande att få se hur vi kommer att trivas med att bo i radhus. Det är en enormt stor skillnad från att bo på landet, i en egen liten stuga med en enorm utsikt. Jag tror jag kommer att trivas men E vet jag inte riktigt... Det är trevliga grannar vi har iallafall. Det är många som har hälsat på oss och välkomnat oss hit. =)


Maja växer och blir större och det går så bra med henne. Hon har haft lite magknip i veckan så lite mer gnällig har hon blivit, men det är bara korta stunder. Nu har hon passerat 5 kg och på längden har hon ökat 5 cm sedan födseln. Jag har redan fått sortera bort lite kläder som hon redan har växt ut men jag har också fått plocka fram kläder som hon har fått ärva av kusinerna.


  



    

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards