Alla inlägg den 26 november 2008

Av Lina - 26 november 2008 15:44

Idag har jag varit på den nya butiken i stan Cervera. Det är en kompis till syster Marianne som har öppnat den och vi var dit och gratulerade henne och önskade henne lycka till. Mycket fint där som man vill ha! Får väl önska sig i födelsedagspresent och julklapp...


Sen har jag varit ute på en riktig långpromenad, upp till körfältet och runt stan, ca 2 timmar. Tog med mig en kompis (Peter) hund Dinha och det tyckte hon om verkade det som. Hon hoppade runt och busade mest hela tiden, samtidigt som det var mycket intressanta lukter överallt. Och fort gick det! Riktigt skönt med en rask långpromenad, det var ett tag sedan sist. Jag har verkligen legat på latsidan sedan jag kom ner från fjället!! haha


Den fina hunden Dinha 

 Chefen i Åre ringde också (efter att jag ringt upp och frågat en massa om jobbet) och undrade om det passade för mig att börja jobba i helgen. Javisst är det helt okej för mig sa jag på en gång, lite ivrigt sådär! Så jag ska börja på fredag kl.8 på morgonen! HUR SKA JAG ORKA KLIVA UPP SÅ TIDIGT!?! Det var länge sedan nu som jag klev upp före kl.10, men det ska nog gå på nåt vis. Jag ska jobba i Time-butiken (kiosken) till att börja med och sen, den 8 dec, ska jag bli introducerad i receptionen tillsammans med resten av repa-personalen. Jobbar 8-14 hela helgen, tillsammans med hon som är butiksansvarig nu, för att jag ska lära mig alla rutiner som är. Jag ska få bo på hotellet nu i början vid introduktionen! och bada och gymma på hotellet, HELA helgen! Fantastiskt!  Det ska bli sååå spännande med ett nytt jobb!!  Jag är superglad! ÄNTLIGEN!!! Det är lite pirrigt, men på ett bra och skönt sätt :)


Nu ikväll ska jag packa allt jag behöver ha med mig upp. Pappa ska skjutsa upp mig imorgon eftermiddag/kväll så jag kan börja installera mig i Duved lite grann också. Ska också titta på Bonde söker fru givetvis.


Skriver mera snart om hur det går för mig där upp.... tjingeling!

kram


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards