Direktlänk till inlägg 10 juli 2016

Nu ska jag börja igen..

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära och kära. Varför jag slutade? Ja, jag tror det hade med tidsbrist att göra. Det var (och är) otroligt mycket jobb med två barn, jobb och samtidigt hålla på med en husrenovering. 


Nu är Tilda 2,5 år och Maja fyllde 5 år i april, så nu klarar de sig ganska bra själva, utan att jag hela tiden måste springa efter och se vad de håller på med eller om någon ska ramla och göra sig illa. Dessa två systrar leker hur bra som helst med varandra. De är så lika, fast ändå så olika. Maja är lite mer reserverad och tillbakadragen, medans Tilda är rätt fram och försekommen. Maja älskar gröt och Tilda älskar yougurt osv. 


  

Nu har vi haft semester tillsammans i två veckor och vi har tillbringat mestadelen i Norrköping hos barnens farmor och farfar. En del avstickare har vi hunnit med. Började med att åka ner till Orsa för att bo en natt på campingen där. Väldigt lugnt och fint var det där, en bra plats för barnen. Stor och fin strand, men tyvärr intet badväder när vi var där. Därifrån gick turen till Arvika för att hälsa på gamla vänner som har flyttat dit, Martin o Malin med sonen Vilmer. Där stannade vi i två nätter. Därefter åkte vi till Örebro, där vi stannade till på Gustavsviksbadet för att åka lite vattenrutchkanor, och hälsa på Mats, min tremänning, och hans familj. I Norrköping har vi varit på dop. Barnens kusin Ella döptes i kyrkan på Kolmården.




Vi har hälsat på vänner och bekanta och vi har även hunnit med att gå på loppis, busat på Busfabriken, besökt Tropicarium på Kolmården (ormar, apor, sprindlar, fiskar m.m.) åkt kickbike, shoppat, badat och hängt i lekparker. I måndags åkte vi ner till Västervik där vi hade hyrt en campingstuga på Lysingsbadet i tre nätter. Där har vi lekt i lekparken, åkt turisttåg, badat på badhuset och tagit det lugnt. Eriks syster Kajsa och barnen, Alva och Ella, var också där och bodde i husvagn så vi umgicks såklart lite med dom också. En dag åkte vi till Vimmerby på Astrid Lindgrens Värld vilket var roligt och spännande. Jag gillar campinglivet, speciellt då i en stuga som är fullt utrustad, så man kan bo lite bekvämt.


Maja deltog idag i Bamseloppet, en liten löpartävling för småbarn, vilket hon tyckte var jättekul. Farmor har köpt en pool och Tilda har badat mest av oss alla, kanske för att vi andra tycker att det är för kallt vatten ännu.

Imorgon måndag åker vi hemåt igen, kanske vi stannar på ytterligare en camping för att dela upp resan på två dagar. Ingen av barnen gillar direkt att åka bil så långt, inte jag heller. Kanske vi stannar till i Huddik eller någonstans nära havet.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Av Lina - 20 juni 2014 23:39

Har varit på hembygdsgården i Lit och firat midsommar idag med tjejerna. Det var en mycket härlig tillställning med musik, sång, gott fika och trevliga möten med gamla bekanta. Ikväll har vi varit i Boda hos mamsen och papsen (el momma och moffa!) di...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards