Alla inlägg den 12 november 2008

Av Lina - 12 november 2008 19:34

Har haft en såååå tråkig dag idag. Åkte in till stan imorse från Boda. Skulle äta lunch med Josse, men tyvärr var hon tvungen att avboka i sista stund, så jag stannade hemma, i sängen, tittandes på TV, igen. Ni som tycker att jag låter lat så ska jag säga det att det inte är lätt att vara arbetslös!! Jag är helt enkelt inte på humör att hitta på nåt. Vissa dagar är mycket värre än andra och då känner man sig helt värdelös och att man inte skulle klara av någonting.


Nu har jag inte bara tittat på TV idag, lite aktiv har jag faktiskt varit! Har sökt tre jobb, gått två promenader och jag har lagat en mycket god middag till mig själv. Det har nästan löst sig med boendet uppe i Åre också (om jag har tur). Det kan bli en liten etta i Undersåker ledig. Det skulle faktiskt passa mig rätt så bra, men då måste jag köpa mig en bil. (Någon som ska sälja en bil?) Om jag bor i Undersåker så kommer jag ifrån alla turister (!) i Åre och samtidigt kommer jag närmare Vålådalen där jag kan träna min skidåkning! Jag har ju anmält mig till Tjejvasan nu så jag måste träna järnet nu om jag ska slå min tid!!!  Jag har också en annons ute på Blocket och på are.cc där jag söker boende, men det lär nog inte ge något. Konkurrensen är hur stor som helst!! Ska träffa en kille den 19 nov. som behöver en inneboende hos honom i Duved. Det kan ju funka också. Bussarna går rätt så ofta mellan Åre och Duved och då behöver jag inte köpa någon bil!


Chefen på Holiday Club har mailat och ringt mig idag, men vi har inte lyckats få tag på varandra än. Jag undrar vad han vill...!?! Kanske han har fixat boende åt mig, eller så vill han ha ett ha besked NU om jobbet!! Det senare blir ju ganska jobbigt eftersom boendet inte har löst sig än till 100 %.

Jag har inte hört nåt om de andra jobben som jag sökt heller.... Det är otroligt vad jobbigt det är att gå och vänta på svar!


Nu ska jag se Bonde söker fru....


kram



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards