Alla inlägg under september 2010

Av Lina - 29 september 2010 22:04

Igår hade vi personalfest för repan-personalen. Samlades halv tre vid kabinbanan, tog den upp till toppen och därifrån gick vi tipsrunda ner Hummelstugan. Där blev det pause med smörgåsar. Fortsatte ner till Fjällgården och därefter ner till Holiday. Badade och bastade där och sen blev det kräftmiddag ute i en av lägenheterna.      



  


Det var en riktig toppendag! Fint väder och trevligt sällskap! Det är roligt att träffas utanför jobbet för då lär vi känna varandra på ett helt annat sätt.

    


            

Av Lina - 22 september 2010 19:21

Är precis hemkommen från en två-dagars kryssning med finlandsfärjan Silja Line. Har varit på Menigo-mässan genom Time. Eftersom vi handlar våra varor från Menigo så blir vi varje år medbjuden på en mässa där vi får träffa andra som driver liknande butiker samt en massa olika leverantörer. Det bästa är nästan alla gratisgrejer man får med sig =) Ifjol hade jag inte riktigt fattat det här, men i år har jag fått med mig massor av chips, chokladkakor och godispåsar (nyheter) av alla de slag! Ska inte behålla allt själv utan jag får väl dela med mig till mina jobbarkompisar. Kravet kan man väl säga är att man ska lägga in en order hos det företaget. Det är ju ganska enkelt gjort. Det är ju saker som behövs i vår butik och kommer att gå åt rätt fort. Helt galet egentligen men ändå okej!


Sitter på Tradera nu och kollar efter gamla 80-talskläder och skor! Ska nämligen på ett dubbelt 30-årskalas nästa helg som har 80-talstema. Vad ska jag ha på mig!?!? och hur ska man sminka sig och vilken frisyr ska man ha i håret!? Det kommer säkert bli jätteskoj! Hittills har jag bara en tajt svart kjol...


Av Lina - 16 september 2010 13:40

Förra helgen hade vi ett ovanligt stort event på hotellet. Det var Ernst&Young  som hade sitt 20-årsjubileum hos oss. Det var nästan 1600 deltagare. Vi hade fullt på hotellet och nästan helt fullt ute i lägenheterna. Alla rymdes inte hos oss så de andra hotellet i byn var uppbokade också. Det är en stor apparat att få det att funka. Det var otroligt mycket personal, otroligt många kaffekoppar och bullar, choklad och bananer som skulle delas ut, 2 stora scener var riggade -en i arenan och en i lobbyn och barer var uppbyggda överallt! Värd för kvällen var Petra Mede och artister som uppträdde var Orup och Petter. Det är kul och spännande när det händer nåt annorlunda. Alla var riktigt nöjda med helgen.


Bilderna tog jag med mobilkameran så de blev inte de bästa.


      

konferens på dagen i MMA


scen och bord uppdukat i lobbyn (framför Time-butiken)


uppdukat för fest i MMA


Av Lina - 10 september 2010 10:32

Hade två dagar ledigt den här veckan, i tisdags och onsdags. Det blev två mycket fina dagar med mycket sol och värme. Därför ville jag självklart ge mig ut på fjällturer istället för att sitta hemma. Tänkte också att jag skulle leta efter dessa förbaskade kantarellerna som är sååååå svårhittade.


I tisdags fick jag sällskap av min jobbarkompis Anna. Vi begav oss upp till Rundhögen, ca 5,5 mil västerut - mot Storlien. Därifrån gick vi upp mot Blåhammaren. Efter halva vägen valde vi att ta en avstickare (för att leta svamp) och då gick vi mot Karolinermonumentet som ligger strax nedanför Blåhammarkläppen och närmare norska gränsen. Vi hittade ingen svamp men vi hade en riktigt fin promenad iallafall och vi lunchade i gröngräset bland fjällbjörkarna. Mysigt!!

  


                            


I onsdags hade vi minst lika fint väder och då tog jag själv en liten tur upp på Totthummeln, som jag faktiskt aldrig har varit upp på, trots att det ligger mitt i Åre och är inte alls långt att gå. Parkerade bilen vid hotell Fjällgården och därifrån var det bara att börja knalla, rakt uppför! Riktigt branta backar var det. Jag följde en bilväg en bit upp (av misstag faktiskt eftersom jag missade ledkrysset! Ups!) vilket var ganska bra för då kunde jag gå i skogen på sidan av och kika efter svampen (har hört att det ska finnas massor på Totthummeln!!). Hittade såklart inget! Väl uppe på toppen så möttes jag av en fantastiskt vacker utsikt! Jag såg hela Åre by, Årebjörnen, Copperhill, Såå och mycket mycket mer!!! Hittade igen leden, den som jag egentligen skulle ha tagit, på vägen ner. Det var kusligt brant, hela tiden! Var ganska glad i efterhand att jag hade tagit bilvägen upp...


  


              


  


På onsdagkvällen var jag och E på husvisning. Det var två hus i Duved. Ett var alldeles för stort för oss och dyrt, men det andra var riktigt mysigt. Byggt på 30-talet, nyrenoverat, ca 85 m2, stort garage, lite tomt, lugnt område men nära till allt, hög mysfaktor... ja det hade allt som jag gärna vill ha! Det enda som jag kanske saknade var förvaringsutrymmen, typ garderober och städskåp. Det var sjukt mycket folk på den visningen! Budet ligger på 1,6 mkr nu men jag tror det stiger. Vi får väl se hur det går... det är visning igen på måndag.

Länken till huset som ligger ute på Hemnet



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards