Alla inlägg under november 2010

Av Lina - 21 november 2010 19:51

Ja nu är vintern här igen... snön faller och temperaturen sjunker! Det är så härigt! Speciellt när solen tittar fram. Det var jättefint väder nu i veckan och i torsdags hann jag ta en promenad i det fina vädret innan jag var tvungen att åka på jobbet.



        




I helgen har jag jobbat och det har varit fullbelagt på hotellet. Vi började med årets Julshow i lördags och det verkar som att gästerna tyckte det var bra. Nu kör vi julshow varje helg fram till jul... det ser ut som det är bra bokat också.


Nu har jag börjat känna "Maltes" (som vi kallar lilla bäbisen i magen) sparkar. Han sätter igång då jag sätter/lägger mig ner. Det känns helt underbart =) Det här har jag längtat efter!


Ikväll lagade jag och Erik en extra god middag. Bruschetta gjorde jag i förrätt och Erik gjorde sin specialare "baconinlindad fläskfilé med mozarellaost och basilika" i varmrätt! men dessvärre glömde han baconet. HaHa, men det var gott ändå! Mums! Nu ska vi se film

Av Lina - 10 november 2010 14:35

- Titta det snöar för fullt i Åre nu! Det är alldeles vitt ute! Fantastiskt skönt att äntligen få vitt ute. Har saknat det ett tag nu. Det är inte roligt med de mörka grå dagarna! Nu är det vitt och ljust! Den enda nackdelen är ju att man måste skotta, sopa av bilen och skrapa rutorna vilket tar sån tid!! De har nu även sänkt hastigheten på E14 i Björnänge till 70 istället för 90 nu, vilket är iofs bra men nu måste jag bli bätte på att planera och åka i tid till jobbet så jag inte blir sen...


    


-Titta vad min fina snälla vän Helena har gjort till mig! I love them! Det är ett par "tussar" som jag brukar kalla dem. Jag vet inte vad de egenligen heter, kanske  innetåfflor eller tjockstrumpor eller nåt liknande... De är så sköna och varma! Perfekt att ha den här tiden på året då golvet är kallt. Hon har sytt fast sitt märke "Nej men hej" på dem och ett litet hjärta där det står "Made with love"


-Titta på "Så mycket bättre"! Det är det bästa programmet på länge. Artisterna är helt otroliga! Jag brukar också titta på Idol och Skavlan. För övrigt blir det mest bara slötittande....


- Jag skulle vilja titta på filmen "Kärlekens mirakel" som är en dokumentär om hur ett barn blir till och växer i magen. Det sägs att det är en fantastisk film. Boken vore också kul att titta i, bilderna är helt otroliga!

Av Lina - 4 november 2010 14:08

Det har fortfarande inte börja sparka nånting men jag tänkte iallafall visa upp hur stor magen har blivit hittills. Tyvärr har jag inget måttband så jag har inte heller kunnat mäta hur stor den är. Jag har inte heller vägt mig på ett tag så jag vet inte vikt uppgången heller. Hoppas bara att det inte är för mycket... :)

    



Jag ska inte till barnmorskan förrän i december. Då ska hon lyssna, mäta och ta lite andra prover.


Erik har börjat kalla bebisen för "Malte", vilket jag tyckte var helt förskräckligt i början men nu har jag börjat vänja mig vid tanken. Det är ett ganska fint/gulligt namn, men jag vet inte om det passar till senare... vi får se! Jag hoppas iallafall att Malte har det bra och mår fint!


Av Lina - 1 november 2010 11:19

vintern tänkte jag berätta nåt roligt som får mig att bli varm och glad!


Jag och Erik väntar barn! Jag är just nu i vecka 20 (19+1) så jag har precis kommit halvvägs kan man säga... Förra fredagen var vi på ultraljud och fick se det lilla undret. Det kändes skönt att få en bekräftelse på att det verkligen är nånting där i magen! Ditentills hade det varit ganska overkligt. Det är så otroligt ofattbart, man fattar inte att det är sant.



Vi hade inte direkt planerat det här... eller jo, lite kanske. Jag slutade med piller i maj eftersom jag trodde det skulle ta nåt år eller så innan det skulle ta sig. Men i juli började jag ana att det var nåt som inte stämnde eftersom jag inte fick någon mens. Jag gjorde ett test hemma som visade sig vara positivt. Jag ringde barnmorskan på en gång och henne fick vi träffa en vecka senare. Hon gjorde också ett test (på begäran från mig eftersom jag ville vara 100 % säker) som visade positivt. Det pirrade i hela kroppen av lycka!

  

  


Jag har inte kännt några sparkar än, men däremot kurrar det lite då och då, och magen växer såklart. Min beräknad födsel är 26 mars 2011! Tänk att jag ska bli mamma! =)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards