Alla inlägg under januari 2014

Av Lina - 30 januari 2014 22:28

...upp till övervåningen på huset.

- Från ett trångt litet sovrum i källaren upp till tredje plan med stora fina rum.

- Från en sunken liten minitoalett/badrum i en kall källare till en fräscht och varmt badrum med takdusch och vacker utsikt mot Välliste (och 3G-täckning som Erik uppskattar)

- Från en hemskt oskön säng till en helt ny dubbelsäng med nya fina sängkläder (har aldig tidigare haft likadana sängkläder)

- Från trångt och varmt i sängen då Maja har sovit emellan oss, till att hon har fått en egen säng i eget rum.


Tänk att det tog nästan två år att renovera. Det har varit jobbigt, det ska vi inte förneka men det har varit värt mödan kan jag säga. Erik har varit helt fantastisk som har orkat och kämpat på med detta projekt. Jag har försökt att hjälpa till, men det är inte så lätt då med småbarn. Nån måste ju ta hand om hushållet också. Och jag har varit sjukt less i vissa stunder. MEN nu är allt underbart härligt. Jag är så glad!!


Jag måste bara nämna att det är elektrikern vi väntar på fortfarande så riktigt helt klart är det inte än. Det ska kopplas in dosor och kontakter mm. Så vi har ett litet provisorium fortfarande då det gäller belysningen, men det kan vi stå ut med en liten stund till.


Visar här bilder; före renoveringen, under projekttiden och resultat!


FÖREBILDER

          

 Vårt sovrum


          

Majas rum


     

Trappen



UNDER PROJEKTETS GÅNG


        

      

  


SÅ HÄR BLEV RESULTATET


         

Av Lina - 10 januari 2014 11:32

Hittade en gammal 50-tals lampa på loppisen här i Undersåker. Inte så vacker men ändå rätt så cool.

Den skruvade jag isär i små delar för att kunna måla om den. Det blev en vit "stomme" med svarta skärmar. Tryckknapparna vill jag byta ut till "dimmer-knappar" så det går att justera ljuset då denna ska fungera som nattlampa i vårt sovrum. Dessvärre har jag inte hittat några sådana dimmer-knappar. Måste ev köpa en ny lampa och ta dom men känns ju inte så kul då de kostar en del pengar.

Resultatet visar jag upp när det är klart.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards