Alla inlägg under augusti 2011

Av Lina - 26 augusti 2011 18:50

Har varit på semester i Norrköping nu i nästan två veckor och det har varit alldeles underbart, skönt och roligt! Min svärföräldrar tar hand om oss så bra. Vädret har varit bra med undantag för nån regnskur då å då.


Vi började semstern med en surströmmingsskiva nere på Sandhamn. Mmmm gu så gott det var. Till och med Erik är surströmming nu =) Vi hälsade på vår vän Andreas som jobbar där. Vi bodde över på självaste Seglarhotellet och det var hur mysigt som helst.


Gjorde lite sightseeing på ön innan vi begav oss vidare mot Norrköping. Det är en mycket vacker liten ö mitt ute i Stockholms vackra skärgård. Rekomenderar ett besök hit! Dock kom vi dagen efter säsongsavslutningen så det var så lugnt och stilla när vi var där. Annat är det när säsongen är i full gång. Folk och båtar överallt gissar jag.

Jag och Maja njöt iaf av "lugnet efter stormen";

 

Helgen därpå hade vi dop på Maja. En trevlig dag med mycket folk, god mat (lagade själv!!) och en smaskens tårta. Det gick jättebra i kyrkan. Maja, som är en nyfiken tjej, var så inne i det som hände och ville inte missa nåt. Efter välsignelsen så nös hon, bless you! Hon döptes till Maja Kerstin Evelina.

 


Resterande dagar har vi bara tagit det lugnt. Hälsat på lite folk och slappat i hängmattan. Vi passar på å njuter av ledigheten för snart kommer hösten och då väntar ett å annat projekt (!)


   

Åkte till Söderköping igår med hela familjen för att äta lite glass. Tidigare har hela släkten med mormor och morfar i spetsen åkt på Smultronstället och ätit glass men i år orkade inte "gamlingarna" med det så vi tog en egen utflykt.


          

Av Lina - 13 augusti 2011 12:15

Just nu sitter jag vid köksbordet i Boda med fötterna i ett fotspa, toning i håret och målade naglar. Gör mig fin inför dagens fest. Vi ska nämligen på bröllop i Lits kyrka i eftermiddag, det är våra vänner Malin och Jocke som gifter sig. Det ska bli så roligt att få ta del av deras dag. Vi hade svensexa och möhippa förra helgen och det blev riktigt lyckat. Malin överraskade vi hemma hos hennes föräldrar för att sedan åka hem till henne och packa en väska. Tog bussen till stan och där fick hon en gitarr och sjöng några låtar på gågatan. Sedan åkte vi vidare till en inspelningsstudio där hon fick sjunga in tre låtar på en cd-skiva. Det var mycket uppskattat. Därefter gick vi på SPA-kliniken och mös. På kvällen åt vi middag och hade Sexparty i en lokal i stan som jag hade lånat. Summasumaru; Kanondag!


I veckan har jag haft ont i ryggen, precis mellan skulderbladen. Har en muskelknut där som har blivit inflamerad så jag går nu på värktabletter en vecka framöver. Det känns bättre idag men tidigare har jag inte ens kunnat lyfta armarna ovanför huvudet. Att ta av en tröja var riktigt jobbigt och bära Maja har jag knappt orkat. Hoppas det snart går över.


Nu har Erik fått semester också, äntligen!! Vi åker söderut på måndag och då ska vi till Sandhamn (Stockholms skärgård) innan vi åker till Norrköping. På Sandhamn jobbar en kompis till oss (från Åre) och vi ska ha vår årliga surströmmingsskiva då, på en båt i hamnen. Får se vad stockholmsborna tycker om det... haha! Sover över på Seglarhotellet (?) och sen får vi göra lite sightseeing på tisdagen innan vi åker vidare.


Av Lina - 11 augusti 2011 23:52

Ja nu är det augusti och det känns som att hösten är på väg hit. Det blåste kalla vindar idag och det var mulet och regnigt ena stunden medan det var soligt och varmt en stund senare. Ida, min systerdotter, har varit här och sovit över och hjälpt mig passa Maja. Hon är så duktig med henne. Maja växer och blir stor! Det händer nåt varje dag nu tycker jag. Förra veckan orkade hon knappt stå upp på benen men idag är hon jättestark och nästan hoppar när man håller i henne. Förra onsdagen var vi på 4 månderskontroll på BVC igen. Då var hon 65 cm lång och vägde 7690 gram. Hade då gått upp 670 g på en månad och vuxit 2 cm på längden. Huvudomfånget är nu 41 cm.

Här kommer några bilder på henne från i augusti månad;

Smakar på morotspuré 


äter gröt 


gott med äpple


  smakportioner varje dag


Diggar loss till musike på Lit é Kul

        

kan dricka ur flaska själv


å mycke mys med mamma förstås

Foton · Maja

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards