Alla inlägg under januari 2010

Av Lina - 30 januari 2010 11:27

Nu är 4 grabbar från Norrköping här och hälsar på! Det är Eriks bästa kompisar hemifrån som vill komma hit och umgås och åka skidor. Trots att det var -18 igår så gav vi oss ut i backen. Det var dock bara -10 på toppen av skutan men det blåste lite också. Det gick bra ändå. Vi hade fått ca 2 dm nysnö under nattten så föret var toppen! =)

När vi var nöjda med skidåkningen åkte vi ner på Fjällgården på deras After ski, men där var det så knökat med folk och borden var reserverade så vi åkte ner på Holiday istället. Där tog vi ett par öl i SportsBar och sen gick vi och badade och bastade vilket var skönt. Jag hoppade till och med ner i isvaken för första gången! (Endast 4 grader!!) Därefter gick och käkade vi på vår favoritrestaurang i Åre; Supper. De har så fantastiskt god mat, Syd Amerikanskt tema med mycket smak av koriander, ingefära och lime.


Nu ska jag få en liten lugn stund för mig själv här hemma, äntligen, för grabbarna har gett sig ut i backen igen, trots att det är kallare idag -22 grader. Jag tycker det är för kallt så jag stannade hemma för att mysa framför tv;n och kanske baka en kaka. Ikväll blir det nog utgång på Bygget.



Av Lina - 24 januari 2010 16:26

Denna vecka har varit fullsmäckad med aktiviteter!   Jobbade först  måndag och sen var jag ledig i tre dagar. På tisdagen var jag och Erik ut och åkte i backen. Det var ganska kallt men helt okej. Var ute redan tidigt när liftarna öppnade! Tog en fika i Rödkullen och en timma innan stängning gick vi ner på byn. Erik skulle trycka ut sina pjäxor på Stadium och jag köpte mig ett par nya goggels vilket var välbehövligt. På onsdagen tog vi det lite lugnare för på kvällen åkte jag och två jobbarkompisar iväg till Årebjörnen där Carins krog skulle bjuda på avsmakningsmiddag. Vi fick först åka hundspann (jag körde!) en bit bort över Fröåtjärn till Carins Stuga där hon berättade om sina verksamheter. Därifrån fick vi åka skoter och släde tillbaka till krogen där en middag med 10 smårätter serverades. Till varje rätt fick vi ett glas vin som passade till måltiden. Det så fantastiskt gott, helt fantastiskt och underbart! De använde mycket lokala och närproducerade råvaror! I torsdags var jag till Brattland igen och red på Åre Ridcenter. Tog med mig tre jobbarkompisar. Det var lika roligt som förra veckan! Vi var ute i ca tre timmar.


Nu har jag jobbat hela helgen och det går upp å ner hela tiden. Igår när jag kom hem vid tretiden däckade jag i soffan med halsont. Vaknade inte förrän Erik kom hem vid halv åtta. Då åt vi lite soppa och käkade lite kex och ost sen gick jag och lade mig igen. Jag var helt slut! Idag känns det lite bättre men fortfarande känner jag mig sliten. Ska ta det lite lugnt nu men sen blir det storstädning! På tisdag kommer Eriks kompisar upp och då ska vi inhysa 5 grabbar här i vår lilla stuga vilken kommer att bli spännande men framför allt roligt! =)

Av Lina - 17 januari 2010 20:35

Här ligger man hemma, alldeles själv, sjuk och trött! Blev förkyld av ridturen tror jag. Har jobbat på dagarna trots allt och de senaste kvällarna har jag däckat tidigt i soffan framför TV:n. Erik jobbar natt så honom har jag inte träffat på länge, förutom då en kortis på morgonkvisten när han kommer och lägger sig. Känner mig så ensam... :(


Ett av mina favvo-program började igen ikväll! En annan del av Köping! Tobbe tycker jag är helt fantastiskt rolig! Ikväll var han på Tivoli och köpte en lott. Då fick han en liten nalle i påsen och då sa han; "En dockjävel, vad fan ska man ha den till?" och sockervadden som Linda köpte till honom var "för fan äckligt".... han svär i varje mening tror jag! Haha!!


Jobbar imorgon också men sen är jag ledig i tre dagar och det ska bli skönt! Vill bli frisk nu så jag kan ge mig ut och åka mera skidor, både utför och på längden. På onsdag ska jag upp till Årebjörnen och testa åka (hoppas på att få köra!) hundspann och provsmaka menyn på Carins Krog. Vi blev ditbjudna genom jobbet så man få passa på när det är gratis =)



Av Lina - 13 januari 2010 19:59

Igår var jag ledig och vädret var vackert så jag hade tänkt att åka lite skidor, både på längden och utför men dessvärre hade jag fått ont i halsen. Därför valde jag att stanna hemma och ta det lite lugnt, men mittidagen blev jag ändå sugen på att ge mig ut i finvädret. Tog bilen och åkte upp till Tännforsen, Sveriges största sjöfall!

    

"Sveriges största sjöfall på totalt 37 meters fallhöjd. Upp till drygt 700 kubikmeter vatten/sekund kan svämma över från Tännsjön, strömma nedåt ett par km och sedan över klippkanterna och långt där nedanför bilda sjön Noren". (http://www.are360.com/sv/Ata/Cafe/Duved/Tannforsen.aspx?data=980)


  


Idag var jag också ledig och hade fortfarande ont i halsen när jag vaknade men jag kunde inte stanna hemma för att jag redan hade bokat in en ridtur. Vi i receptionen på Holiday hade blivit inbjudna av Åre Ridcenter för att se hur det är och går till så vi ska kunna rekomendera en ridtur till våra gäster på hotellet. Klockan 10 var vi samlande uppe på Brattlandsgården (1 km från där jag bor så jag gick dit) inne i stallet. Karl-Erik började berätta om företaget och hästarna och sedan fick vi ställa iordning hästarna. Det var ungefär -20 grader ute så det var kallt som 17, men det var helt underbart! Solen sken igenom dimman, träden var härligt rimfrostiga (oj finns det ett sånt ord?!) och hästarna töltade och galopperade genom den lösa snön. Jag hade hur roligt som helst! jag tror alla hade jätteroligt! Det var en sån skön fantastisk känsla som jag tror kommer att sitta kvar länge!!



 

     


Av Lina - 9 januari 2010 13:05

Den årliga dansen i Häggenås med Jannez och Ständut Blakk gick av stapeln igårkväll! Oh vilken rolig kväll det var =) Publikrekord till och med!


Josse kom till Boda vid sjutiden och då gick vi upp till Linda, min tremänning, som hade fest hemma. Där träffade jag massor av gamla vänner som jag har saknat jättemycket!! Vid tiotiden åkte vi till Häggenås i -30 grader och där vi möttes av en lååång entrékö, pust! Fy va kallt, men när vi väl var inne så satte vi igång och dansa och känseln i tårna kom tillbaka igen! I pausen spelade Städut och det blev världens röj framme vid scenen! Resten av kvällen gick jag runt och träffade gamla kompisar så det blev egentligen inte så mycket dansade men det var minst lika roligt!


Ikväll ska jag på dop och 40årsfest. Min kusins pojk, "lill-Elon", ska döpas och hans tjej ska ha födelsedagskalas! Det kommer att bli mycket folk och jag tror det kommer att bli en mycket trevlig kväll.

Av Lina - 6 januari 2010 16:23

Ikväll är det ett evenemang i Mix Megapol Arena på Holiday Club som heter "Mototkultur" (se www.motorkultur.se) som jag och Erik ska gå på. Vi har till och med bokat ett rum på hotellet och tänkte må lite gott... (vår dusch har frusit sönder här hemma så vi måste ändå ner och fli oss!! =) Jag läääntar till Sauna World för jag har stått och frusit hela dagen idag i receptionen!!! Temperaturen ligger på - 30 grader här i Åre. Många gäster har haft problem med att starta bilen och vår laddare med startkablar är populär, men dessvärre helt urladdad så det är väl en väntekö på ca 3 timmar skulle jag tro!


...så nu ikväll det blir ribs, öl, motorrök, Rocka Billy och 60-talsmusik för hela slanten...





Av Lina - 5 januari 2010 22:44

Tänkte bara nämna att jag har lagt till en funktion på min bloggsida nu; en Gästbok! Ni är   -ligt välkommen att skriva en rad eller två till mig där!!

(annars så får ni jättegärna lämna en kommentar vid varje inlägg)


Ni hittar Gästboken längst ner till höger på sidan.


ps Har sålt mina snowboardboots på Tradera nu! 105 kr fick jag för dom :)

Av Lina - 4 januari 2010 20:11

Idag har jag och Erik varit ute i backen och åkt lite eftersom vi båda hade ledigt. Vi utgick ifrån Tegefjäll och därifrån tog vi oss till Duved. Vädret var toppen! Solen sken och himlen var klarblå. Temperaturen låg omkring -12 grader så det var lite kallt faktiskt. Jag frös iaf nästan hela tiden. Som du var finns ju värmestuga! (känner mig som en amatör!!)  

     


Jag har testat mina nya pjäxor som jag köpte på Stadium häromdagen. De kändes jättebra när jag provade dom, men idag var de trånga och kalla! Har även testat ett par skidor som jag eventuellt ska köpa av en arbetskompis. Både pjäxorna och skidorna är av märket Nordica. Skidorna är 12 cm längre än vad jag haft tidigare så det känns lite ovant och konstigt med så långa skidor, men det ska nog gå... =)


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards