Alla inlägg den 31 augusti 2008

Av Lina - 31 augusti 2008 12:29

------------------------------------------------------------------------------------------

Datum: 080830

Tid: 18.00-22.00

Personal: 8 st. (jag, Malin, Rebecca, Matilda, "Bagar´n, Ola, Maja, Bosse)

Antal bäddar: 56 st.

Övernattande gäster: 102 st. (ej tältare inräknat)

Golvbäddar: obegränsade (igår sov 46 st. på golvet)

Antal tält: 12 st.

Middagsgäster: 107 st.  "men det kändes som en miljon" /Rebecca

                                     (REKORD FÖR DENNA SÄSONG!!)

Norskar: 7 st.

STF-medlemmar: 65 st.

Antal bord: 13 st.

Souvas som stektes till middagen: 16 kg.

Kraschade glas: 3 st.(alla av personalen, varav ett exploderade i min hand)

Vinförsäljning: 15.500 kr (REKORD FÖR DENNA SÄSONG!!)

Ölförsäljning: 31 st. under middagen (fler om man räknar in bastuölen)

Yngsta ålder: 8 år

Sånger: 2 st. killar ställde upp och höll i underhållningen

 --------------------------------------------------------------------------------------------


 Igår var det roligt att jobba, det var så mycket folk överallt. Bara glada miner och nöjda i maten var allihopa. Kockarna gjorde ett grymt bra jobb ifrån sig, men givetvis även alla i serveringen. Svetten rann när man försökte ta sig fram mellan borden för att ta beställning, servera eller plocka av. Jag trodde det skulle bli kaos men allt gick fruktansvärt smidigt, tack vare två bufféer, en i matsalen och en i receptionen. 

Roligt att vi slog några rekord också =)


--------------------------------------------------------------------------------------------


Idag har jag tagit en promenad upp till Blåhammarkläppen tillsammans med några kompisar (genom Erik) från Östersund, Johan och Linda. Ska jobba ikväll också. Jag mår inte så bra nu, har ont i halsen och i kroppen. Jag hoppas verkligen att det går över snart för jag hatar att vara sjuk. På onsdag slutar jag 15 och så ska jag gå direkt ner till Storulvån där Erik (förhoppningsvis) kommer och hämtar mig. Till Östersund och Lit åker jag på torsdag morgon. Åker tillbaka på lördagmorgon kl. 07 med tåget till Enafors och därifrån transfern till Storulvån.


Skriver mer snart igen, tills dess; ha dé så bra och ta hand om varandra

 kram


ps. hur mår ni? och vad gör ni? skriv gärna och berätta under kommentarerna....

------------------------------------------------------------------------------------------


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards