Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av Lina - 25 augusti 2008 17:03

Nu har Rebecca hjälpt mig med att ladda upp foton.... Det var ju bara att vara lite envis... haha Här kommer de iallafall. Det är blandat från då när jag kom hit i torsdags till igårkväll... Hej så länge.

Av Lina - 25 augusti 2008 16:06

Då så, då ska jag försöka skriva om allt igen som jag tidigare råkade ta bort.... pust! men först måste jag ha en kaffe och en nybakad muffins... (paus)


Jag ska försöka MMS:a några bilder till bloggen eftersom det inte funkar att ladda upp bilderna från mobilen till datorn. Det krävs att man installerar en ny maskinvara på datorn om det ska funka och för att göra det krävs det att en admin gör det.... Jag ger upp!! Jag hoppas bilderna blir bra fast jag MMSar de.


Nu har jag jobbar frukost/städpasset lördag, söndag och måndag. Ska även jobba så imorgon. Därefter är jag ledig i två dagar, sen jobbar jag kvällspassen alla tre dagar över helgen (fred-sönd). På mina lediga dagar hade jag tänkt gå på tur, eventuellt ner till Norge och StorEriksVollen eller upp till Sylarna och Syltoppen, men det blir nog inget av med det. Jag kommer förmodligen att åka hem till Boda istället. Jag har fått tråkiga nyheter hemifrån, att min morbror, Elon, har gott bort. Jag måste hem och hälsa på mamma och mina kusiner. Det är mycket ledsamt men samtidigt är det väldigt svårt att fatta att det är sant. Det blev så plötsligt också. Självklart vill jag hem för att även hälsa på älsklingen Erik som jag saknar jätemycket. Han kommer hem idag från Norrköping.


Igår tog vi tjejer en picknicktur ut på Blåhammarfjället. Vi packade med oss murikan, lite mat och lite vin. Vi gick ungefär en kilometer härifrån och där satte vi oss ner och stekte på lite souvas (rökt renkött) med paprika, potatis och lök. Till det fick vi lite vitt vin. I efterrätt hade vi kaffe och kanelbulle  mmmm va gott  =)

 När vi kom hem var vi lite frusna och hoppade därför in i bastun. I bastun finns ett stort runt fönster som visar den vackra utsikten mot Norge och Stolien-hållet. Himmelen var helt rosa, månen lyste klart och det var helt vindstilla. Vilken skön kväll alltså!! Fantastiskt magiskt! (Ni måste komma upp och uppleva det själva för jag kan inte gestalta det bättre än så här...)

 Sen kunde jag sova gott kan jag lova....


Nu ska jag hem och fortsätta med min ny/gamla hobby, att göra smyckesarmband. Det var ett tag sedan jag gjorde några, men eftersom det kan bli lite tråkigt väder här ibland (ja, det händer emellanåt) så rekomenderade Matilda (min jobbarkompis) att jag skulle ta med nåt pyssel upp. Därför tog jag med pärlorna. Nu har min kreativa sida tagit fart och fantasin flödar... jag gör en "kollektion" med fjälltema; Jämtland och jämtlandsfjälllen! Ni får se sen... hoppas på en storsäljare i Åre kanske...


Jim, om du läser detta, ta med Danijela och kom upp å hälsa på. Passa på nu när jag är här för då blir det billigare. Komihåg att ta med din kamera så vi (eller du!!) kan ta lite fina foton. Det är så vackert här hela tiden så det kommer att bli perfekta bilder.... =)


Sköt om er, kram kram










Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards