Alla inlägg den 28 augusti 2008

Av Lina - 28 augusti 2008 18:25

Är nyss hemkommen från en tvådagars vandring. Det blev inte så att jag gick till Norge eftersom det var fullt på Storerikvollen. Det var flera skolklasser där och därför valde jag Sylarna istället. Dit är det 19 km. På väderleksrapporterna lovade de fint väder. Det skulle passa mig perfekt! Jag har sagt så många år nu att jag vill upp på toppen av Stor-Sylen (ligger i Norge, på 1768 meters höjd) och då behövs det verkligen fint väder. Jag startade igår från Blåhammaren kl 11.00 Jag fick sällskap av Malin min jobbarkompis.


Vid vindskyddet i Enkälen (9km) stannade vi och fikade. Därefter fick jag gå själv för Malin skulle hem igen. Det var en mycket trevlig tur med sköna vindar och solens värme. Jag tog det lugnt, gick och njöt av naturen och tog lite foton. Klockan halv fem var jag framme. Jag hoppade in i duschen och bastun direkt för att sedan gå upp till personalhuset där jag skulle bo. (Jobbar man här får man bo och äta gratis på alla stationer och stugor) Alla där var lika trevliga som mina andra jobbarkompisar. Till middag fick vi potatis och lax med en god apelsinsås som var supergott. Här lagar man maten själv eftersom det inte finns någon restaurang på Sylarna.


Imorse när jag vaknade var det regn å rusk utanför. Bergen gömde sig tätt bakom dimman och jag såg knappt någonting. Det var synd! Det är ingen mening att gå upp på toppen då, man kommer ju ändå inte se någonting därifrån. Efter frukosten packade jag ihop mina saker och begav mig "hemåt" istället, med en stor besvikelse. Vandringen gick bra trots regn, hagel, skavsår, foten-i-gyttjan-dopp och hård motvind. Jag träffade åtminstone lite folk på vägen. Jag ska lägga upp lite bilder så får ni se hur jag har haft det....


Nu ska jag hänga lite tvätt innan jag går in och lägger mig. Ska nog kolla på en film och ta det lugnt. Imorgon börjar jag kl.15.00


Go´natt

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards