Alla inlägg den 14 april 2010

Av Lina - 14 april 2010 17:44

Nu är jag jäkligt less på denna huvudvärk som ligger och gnor i mitt huve. Jag bli knäpp snart tror jag. Det går inte en dag utan att det är nåt. Ikväll ska jag åka och träna iallafall och hoppas på att det blir lite bättre av det. Är så less på att bara sitta hemma och inte göra någonting! Hade ju sett framemot mina två lediga dagar nu tisdag och onsdag men det sket sig ju. Inte helt i och för sig, men planen var ju ändå att sticka ut på en skidtur i ett par dagar, men vädret ställde till det! Igår var det nästan storm här i Såå och jag trodde huset nästan skulle lyfta. Tog mig ändå ut och ner på byn för att träffa Anna och Sanna. Vi åkte till Duved för att gå på älgfarmen där, men de hade stängt redan. Då åkte vi till Prylboden men det var också stängt. Då gick vi på caféet som ligger i centrum, men de hade också stängt! Hela Duved var stängt verkade det som! Till slut tog vi oss upp till Copperhill och där gick vi runt och "inspekterade" hotellet, men fikat där var superdyrt så vi åkte tillbaka till byn igen och satte oss på klassiska Bahnhof café! Vid denna tidpunkt, 15-tiden, var jag skithungrig så jag köpte det dyraste dom hade, en räkmacka för 95kr! Skit va gott det var! =) Åt lite för fort egentligen för att få njuta av denna dyra macka, men men... är man hungrig så är man! När jag kom hem gjorde jag iordning degen till tekakor, men då small det till i huvet igen så jag gick och lade mig igen. Erik fick ta hand om bakninge och det gick väl så där... till slut klev jag upp och hjälpte honom med utbaket.


  


  


  


Idag har jag inte gjort nåt vettigt alls. Har sett en Wallander-film på drygt tre timmar, några avsnitt av Solsidan (tv4play) och Så ska det låta (svtplay).


Funderar också på att åka till USA i oktober. Min syster Charlotte ska flytta till Montgomery, Alabama! Vore så roligt att resa dit, jag väntar just nu bara på att Erik ska bestämma sig om han vill följa med eller inte. För om han vill med så åker vi även till Los Angeles där hans kompis Gurra bor och jobbar. Det blir en dyr resa men vad gör det när vi inte har nåt annat att spendera pengarna på... jag menar; vi har ju inget hus än, inga barn och inga andra lån som vi måste betala, så jag tycker vi borde satsa på resan innan det är för sent. Vad vore inte mer spännande än att äta en äkta sydstats-turky-dinner med sweet potatos på Thanksgiving! ;)


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards