Alla inlägg den 5 april 2010

Av Lina - 5 april 2010 11:33

I påskhelgen har det varit full fart... Under skärtorsdagen jobbade jag 7-17 och det var årets sämsta väder i Åre, mulet och spöregn, så alla turister kom ner till oss på Holiday för att bada. Badkö i flera timmar och klockan halv fyra var vi tvungen att stänga för det var fullt där inne! Gästerna som skulle bo över hos oss började checka in redan kl 8 på morgonen vilket nästan var nödvändigt för att slippa jättelånga incheckningsköer klockan fyra. (Det var ca 160 rumsincheck) Pust! Jag var ändå rätt nöjd att jag fick gå hem klockan fem och sen vara ledig i två dagar! Erik jobbade skärtorsdagkvällen så jag passade på att planera och packa väskorna. På långfredag bar det av mot stugan i Fåker, men först var vi tvungen att åka förbi Boda för att hämta upp Ricky och skotern. Kom fram vid två-tiden och då vi började med att tända upp i spisen så vi skulle få någon värme. Ute lös solen men det blåste rätt hårt och kallt så vi stannade inne en stund och grillade korv i öppna spisen. Vid fem-tiden lugnade det ner sig och vi gick ut på isen för att prova fisket (vilket det inte gav nåt!) Åkte en sväng med skotern till min farbrors stuga men där var det ingen hemma. På kvällen lagade vi lite mat, läste, lyssnade på musik, käkade godis, löste korsord och bara mööös! Jätteskönt!


 

  


    

På påskafton kom pappa, brorsan, min moster, kusin och hennes man också. Vädret hade blivit mycket bättre. Vi fiskade och solade hela dagen!

Åkte hem senare på kvällen för Erik var tvungen att åka och jobba tidigt på söndagen och jag skulle jobba eftermiddag. Jag önskar att vi hade kunnat stanna längre för jag trivs så bra där ute.


     


          


      

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards