Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Lina - 16 mars 2011 19:54

I söndags var jag och Erik på pimpeltävling nere på Åresjön, vid Draklanda. Fick dock ingen fisk men det var trevligt ändå. Jag fick i alla fall lite solbränna. Trots mulet väder så sken några solstrålar igenom. 

  


    


I måndags var vi ner på sjön igen för att testa fiskelyckan (är ju så sugen på middagmiddag!) Vi tog skotern och åkte en bit bort in mot Åre. Det tog inte många minuter förrän jag hade napp. Det var en liten röding som satt på kroken! En halvtimme senare fick jag upp en lake, den slängde vi in i skogen, för jag har hört att den inte är så trevlig att äta, det är en "fulfisk". Erik blev nog lite besviken när inte han fick upp någon fisk... haha! Vi flyttade oss därför till andra sidan på sjön och provade fiska där en stund. Erik fick en lake, ganska stor, men den lämnade vi också. Jag fick ingenting.


    

   


Idag har jag och Erik varit i Ullådalen tillsammans med tre andra blivande mammor (och en pappa) från föräldragruppen. Vi gick en bit upp i backen (det vi orkade gå!!) och grävde oss en grop. Där satt vi i tre timmar och solade, grillade och pratade bäbisar! Det var en mycket trevlig dag! Kul att vi kunde träffas utanför våra andra träffar (som nu är slut) Vore ju synd om vi inte håller kontakten tills vi ska träffas igen, då med barnen.  



     



Imorgon ska det också bli fint väder, får väl se då vad vi hittar på! I helgen ser det ut som att det blir sämre tyvärr. Vi tänkte åka till stugan på lördag och på pimpeltävling i Lit på söndag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards