Direktlänk till inlägg 21 oktober 2008

upp å ner som en bergochdalbana

Av Lina - 21 oktober 2008 14:37

Jag mår precis som rubriken ovan. Det varierar från dag till dag, från timme till timme... Jag har varit nere och ledsen de senaste dagarna, dels på grund av att jag är arbetslös och vet inte hur det kommer att bli framöver och dels beror det på att jag känner mig så ensam och saknar Erik väldigt mycket. Igår var det en riktig jojjodag. Jag vaknade inte förrän halv tolv för jag hade inte ställt någon klocka (varför ska jag göra det, har ju ändå ingen tid att passa?!) Sen tänkte jag skicka in min ansökan om tjänsten till Eldrimner men då tjorvade bara websidan hela tiden, fick t o m kontakta kundtjänsten (jobbigt!!!) men sen kom syssan med glada/roliga nyheter. Hon talade om att det är en tjej i magen och som eventullt ska heta Thea (mitt förslag:) Sen följde jag med henne upp till Lillänge för att shoppa lite. Jag handlade bara en massa mat så nu känns det bra när jag vet att det finns mat hemma. (det är väl ganska sisådär med det annars)


När jag kom hem tänkte jag sätta igång att baka för då hade jag humöret på topp, men då ringer chefen från Holiday Club i Åre och talar om att jag inte får jobbet som arbetsledare! Fy vad jobbigt det kändes, jag hade haft ganska höga förväntningar på det jobbet, men så rasar allt! Erbjudandet om receptionsjobbet står kvar iallafall, men då börjar jag inte förrän den 8 december. VAD SKA JAG GÖRA TILLS DESS? Jag kommer att bli tokig av att bara gå här hemma och inte göra nåt vettigt, och inga pengar har man snart kvar... fy f*n!!!  Jag blev givetvis jätteledsen och gick därför ut för att lufta mig och få ut frustrationen på nåt sett. Jag gick en liten promenad och kom sen på att jag skulle hälsa på en kompis som bor i närheten men som jag inte har träffat på länge. Det kan ju vara skoj att träffa honom och tänka på nåt annat en stund. Där blev jag kvar ett tag för han bjöd på middag också. Det var riktigt trevligt med lite middagssällskap.

 Hade svårt att somna sen för jag hade så mycket i huvudet som låg och grodde... jag funderade på allt mellan himmel och jord. Det är jobbigt när man helst av allt vill somna och försöka få bort huvudvärken.


Idag kom en annan kompis hit, Josefin, från Lit. Vi fikade lite och sen gick vi på en lång skön höstpromenad på en timme ungefär. Vi hade mycket att prata om och det är så lättsamt med henne för man kan prata om vad som helst. Jag är glad att vi har blivit vänner igen. Jag lärde känna henne på den tiden då vi spelade fotboll tillsammans och sen gled vi liksom ifrån varandra. Nu har vi bestämt att vi ska träffas lite oftare :)

Vi gick sen på Oscars och käkade lunch också.


Nu har jag bakat en tigerkaka till mamma som fyller år idag. Ska åka hem till Boda med henne när hon slutar jobbet runt 16-tiden. Innan dess ska jag hinna kuta iväg på Time (kiosken på busstorget) och hämta mitt paket med pärlorna som jag beställde häromdagen. Det kommer säkert att hålla mig sysselsatt några dagar.


kram

 
 
Anna i Hova

Anna i Hova

22 oktober 2008 09:40

Hej Lina! Jobbigt med att inte veta vad som händer. Apropå jelly-shots, så brukar jag köpa med mig en massa små paketmixar för dessertgelé när jag är i Norge. Det finns massor med olika smaker. Sen brukar jag inte bara blanda med vatten som det står utan kanske 1/4 vodka, 3/4 vatten. Brukar inte använda riktigt så mycket vätska som man ska heller för att gelén ska bli lite fastare...
Lycka till!

http://ruthem.blogg.se

 
Ingen bild

A-K

22 oktober 2008 12:35

Hejsan Lina!

Jag har ett förslag till vad du kan göra; kom ner och hälsa på Johan och mig!! Jag går ju också sysslolös på dagarna! Nästa helg tänkte vi klättra upp för Tjeckiens högsta berg, är lite högre än Åreskutan! Kom med då! Fredag-söndag!! weehooo! Kraaam

 
Maria

Maria

22 oktober 2008 16:23

Heej du underbara. Ja jag ska fråga om pappa om tysken & älgen.. Jag tror att jag kommer ihåg om den händelsen =) HAHA .. men du får gärna skriva ett inlägg om de =) Är du fri och ledig nästa vecka? eller vad gör du imorgon? DU kanske vill komma till Norderåsen och hälsa på.. Ta en promenad i skogen. Vi kan ju höras. Kramar

http://www.skanoy.blogg.se

 
rebecca

rebecca

22 oktober 2008 21:44

Det finns inget värre än att söka jobb! Man är så sårbar och hoppas så mycket och bygger upp förhoppningar och...så blir det platt fall när det är något som inte blir som man tänkt! Stå på dig Lina och tappa inte geisten....du har ju knappt varit ledig ännu! Snart dyker något spännande upp! Och då ska du bara vara redo!!!!! Kram Rebecca

http://www.rebecca-goingplaces.blogspot.com

 
Ingen bild

Anneli

22 oktober 2008 21:57

Bara lugn LIna!
Jag vet att det löser sig precis när som helst!

 
Ingen bild

Karin

22 oktober 2008 22:20

Stoooor kram till dig kusin!

 
Marielle

Marielle

23 oktober 2008 14:34

Hej Lina. Usch vad trakigt att du ar i en lite nedatsvacka, tro mig jag hade manga sanna hela forra aret. Man mar riktigt pyton. :( Jag hoppas det gar over, later som du har manga bra vanner iaf. Jag tycker iaf att du ska borja planera for amerikanskt brollop nasta ar :) PUSS

http://www.marli.blogg.se

 
Linda N

Linda N

23 oktober 2008 19:51

Hallojsan! Jamenvisst härligt att vara i hemmatrakterna i juletider..! Nope Påve gör inte så det ringer nån klocka, är det nån som skall vara från överkalix?? Jomen vi får styra upp nåt framöver tycker jag också..kanske gå ut o käka alla 4 eller fara och bowla!?! :) Och du...man får väl se det som så att det är det som e charmen med livet, att det är just en berg och dalbana, för hur skall man annars uppskatta topparna då det pirrar i magen om man aldrig varit där nere...

http://www.lindizzi.blogg.se

 
Anna i Hova

Anna i Hova

24 oktober 2008 13:04

Hej igen!
Vi kan tyvärr inte komma på din fest. Hörde mig för med Richard igår ifall han skulle vara på den impulsiva sidan, men nej... Hoppas ni får kul iaf. Jag hör av mig nästa gång jag kommer förbi Ösd :o)

http://ruthem.blogg.se

 
Stin

Stin

27 oktober 2008 18:46

Hej Lina!
Trevlig blogg du har!

Hoppas allt är bra med dig,trots allt som hänt!

Kram Stina(Stefan Edfeldts sambo :) )

http://makakakaapa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards