Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Lina - 8 mars 2010 20:31

Fredag och lördag var jag ledig och jag hade riktigt tur med vädret. Solen sken och värmde i ansiktet, trodde nästan att våren hade kommit! På fredagen lånade jag Annas hund Benny och vi åkte upp till Ullådalen för att åka lite skidor. Det var lite tjorvigt i början med koppel, linor och selar hit och dit men när vi väl var på gång så gick det undan. Benny är en stor och stark hund och är mycket sällskapssjuk. Förutom att han skulle hälsa på alla efter spåret så drog han hårt och jag flög som en vante efter honom. Det var jobbigt i början eftersom jag var tvungen att hålla in honom men sen släppte jag på mer och mer och det blev riktigt roligt =)


      


På lördagen hade jag och Sarah, en jobbarkompis, bestämt oss för att ta en tur på skidorna i Edsåsdalen. Vi begav oss först upp mot Renfjället och fikastugan Vita Renen (där jag och Erik var häromdagen och käkade våfflor) Där stannade vi och pustade ut efter den långa backen upp. Satte oss på altanen och åt choklad och solade. Därefter tog vi liften upp till toppen och därifrån blev det "off-pist-åkning" med längdskidorna. Jättejobbigt samtidigt som det var jätteroligt . Vi plogade, ramlade och skrattade hela vägen ner igen till Vita Renen.

      


Sen åkte vi ner till Dalen igen och tog skoterspåret mot Hensjön där Erik och hans kollega Lars satt och fiska. Vi tyckte det var jobbigt och svårt att åka där så jag ringde på Erik och sa att han fick komma och hämta oss på skotern. Vi tolkade med skidorna bakom skotern fram till sjön vilket var underbart skönt =) När vi kom fram var vi hungriga så vi bestämde oss för att gräva en grop där vi kunde sola och fika, men dessvärre hade det då börjat mulna på och blåsa och snöa. Typiskt! Vi försökte hitta lite lä bakom en sten, men det hjälpte inte så mycket så där satt vi; mitt på isen i blåst och snö, huttrandes, fikade fort som fasiken för att inte hinna bli frusen... haha! Sen tog vi fram våra pimpelspön för att prova fiskelyckan men efter en timme ungefär gav vi upp och vi tolkade tillbaka till Dalen där vi hade bilen. Då sken solen upp igen... typiskt, men vi var rätt så nöjda då så vi åkte hem.


    


Idag måndag (är jag också ledig) och jag hade tänkt att åka i backen med några tjejkompisar och sen bjuda på våfflor här hemma i Såå, men vädret ställde till det lite. Det är  3 plusgrader och storm ute. Bestämde oss snabbt att avboka våra planer och jag stannade hemma istället för att bakat. Matbröd och banankaka blev det! Bjöd Anna på middag och ikväll har jag tränat. Det blev Bål 30 minuter och Dans 45 minuter! Jätteskönt och roligt! =)








Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards