Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Lina - 4 mars 2010 20:33

Nu är det sportlov och turisterna strömmar in till Åre och på hotellet är det knökfullt. Det är roligt samtidigt som det är jobbigt. Tack å lov att vi har bra väder den här veckan så de flesta håller sig utomhus på dagarna. Jag har bara jobbat morgonpass den här veckan och nu är jag ledig fredag och lördag och det känns bara bra! =) På söndag blir det nog ett stort utcheck och incheck, men det ska jag helst inte tänka på nu.


Igår var jag på arbetsintervju för ett jobb som är utlyst på Holiday. Det är en tjänst som säljare och/eller projektledare på bokning-/konferensavdelningen. Det gick bra trots att jag var ganska nervös. Vet inte varför jag var det egentligen för jag känner ju de så väl som gjorde intervjun men det var många frågor och jag hade inte direkt förberett mig på det. Det kanske är bra också för det är svårt att tänka ut svaren i förväg och då kanske det inte blir nåt ärligt svar. Får veta hur det gått efter den elfte nångång.... Spännande!


Imorgon tror jag att jag ska låna en jobbarkompis hund, Benny, och ta med honom upp på fjället så jag får åka lite skidor. Har sett att det ska bli finväder! Idag när jag hade slutat vid halv tre så skyndade jag mig hem för att jag och Erik skulle hinna med en liten skotertur upp på Renfjället! Fantastiskt vackert var det där uppe på toppen. Vi åkte vidare till Vita Renen som är en fikastuga där uppe där vi köpte oss en kaffe och våffla med hjortronsylt och grädde! Mums!


Här är några bilder från Åre/Såå nu i mars

  Våra skoterspår på fjället


utsikt över Åre by och Åreskutan från toppen av Renfjället


   

Något djur som har passerat på åkern utanför oss, undrar vem det kan vara?



(jag hann inte ens ta en blid på den fina och goda våfflan, jag var lite för glupsk)

     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards