Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

en favorit i repris...

Av Lina - 18 augusti 2010 20:31

 

Nu har jag varit på fjälltur igen. Den här gången blev det en "favorit i repris"; till Grönvallen och Isjödalen via Pyramiderna. Jag gjorde den här turen ifjol också men då gick jag aldrig förbi Pyramiderna. Och i vintras tog jag den här turen också med sällskap av Sarah, Fredric och Johanna, då på skidor så klart.


Igår fick jag sällskap av mina jobbarkompisar Eva och Erik. Vi fick en mycket trevlig dag med bra väder, mycket sol och gott fika!


                 

                                       


  

Pyramiderna

Idag har jag och Maria, en jobbarkompis, varit ute i skogen och letat efter blåbär och kantareller. Åkte upp till Björnen och gick i skogen i närheten av skidspåret men där hittade vi inget så vi åkte vidare upp mot Fröå. Stannade efter vägen och gick ut på ett litet kalhygge. Där hittade jag lite blåbär men ingen svamp. Ska prova igen på måndag men då blir det nog Edsåsdalen. Då får jag sällskap av Maria igen. Hon har lite mer erfarenhet av svamp-plockning än vad jag har så jag hoppas vi hittar nåt då.

 
 
lotta

lotta

21 augusti 2010 10:35

Hej Lina! Jo, sommaren har varit bra men känns som att den tog slut så plötsligt. Jag har inte hunnit med i svängarna riktigt.
Sköt oomo dig och hälsa familjen. kram

http://atollenrock.blogg.se

 
Ingen bild

Anneli

21 augusti 2010 17:46

Tack för senast! Vilka fina 24 timmar vi fick - ett välbehövligt avbrott.

För gula kantareller bör det vara ca 700 m höjd, blandad skog - övervägande löv med inslag av barr. Gärna lite torrt på backen. Där brukar jag hitta dem i fjällen i alla fall...

Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards