Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Lina - 14 augusti 2010 22:44

I torsdags var det min lediga dag och då hade jag bestämt mig för att ge mig ut på fjället eller skogen för att leta hjortron eller kantareller. Fick med mig en kompis, Ida, och vi åkte upp till Ullådalen.


     


Vi gick en bit efter leden mot Lillåstugan men vi hittade knappt någonting... Fortsatte upp över trädgränsen och där hittade vi några myrar med lite hjortron på. Ju längre bort och uppåt berget vi kom desto mer hittade vi. Dessvärre var det väldigt mycket omoget. Vi var ute i tre timmar ungefär och jag fick ihop möjligtvis två liter, en glassburk. Det blev inte mycket men jag är nöjd ändå med tanke på att det var första gången jag var ute själv och plockade.


                                                 



Nästa vecka blir det en tur till Storulvån med några jobbarkompisar. Har inte bestämt oss än åt vilket håll vi ska gå men jag är sugen på Bunnerfjällen. Där har jag aldrig varit men jag har hört att det är mycket vackert där uppe!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards