Direktlänk till inlägg 3 juni 2010

Sommarn på väg och det är Rickys sista dagar i Såå

Av Lina - 3 juni 2010 12:37

Ja nu verkar det som att sommarn äntligen är på väg! Solen tittar fram emellanåt, men fortfarande är det ingen värme. Tempen ligger runt 6-10 grader bara. Idag är det konstigt mycket väder. Om jag tittar mot Åreskutan så ser det ut som det regnar, åskmoln på himmlen och dimma i dalen medans solen skiner vackert i Såå men samtidigt blåser det kraftiga vindar. Kan det aldrig få vara bra?


Erik och hans kompis Anders åkte ner till sjön igår och testade båten för första gången. Det var lugnt och stilla innan de åkte, vi satt å drack kaffe på altan, men precis när de hade lagt i båten så började det blåsa kraftigt. Erik som trodde det skulle bli en lugn roddtur med långdrag fick istället ro tills han storkna (har ju inte köpt någon båtmotor än) Ha ha!!


Jag och Ricky gick ner till sjön för att se hur det gick för dom och då tog vi vår vanliga sköna skogspromenad nedanför campingen. Det är så skönt och rofyllt att vandra i skogen tycker jag (och Ricky med). Vackert är det också! Mamma och pappa kom hem från USA i tisdags så Ricky ska snart få åka hem igen. Det blir trist och tomt utan honom :(

       



Jag vill så gärna ha en hund. Det tar lite tid och man blir faktiskt ganska bunden men det gör ingenting. Jag känner mig redo. Tänk en liten labrador retriver-valp (eller schäfer-valp) som springer omkring och leker och busar... åhhh!


Har förövrigt haft problem med min axel ett tag nu, rättare sagt sedan Kristi himmelfärdshelgen, då jag var på dans. Jag tror det beror på att jag buggade ganska mycket den kvällen. Det värker i hela armen när jag drar den snett tillbaka... på nåt sätt (svårt att förklara) Jag åt Ipren ett tag men det gick inte bort så till slut så fick jag uppsöka en sjukgymnast förra veckan för jag stod inte ut längre- tänkte att jag måste få någon hjälp med behandlingen. Så jag var iväg... han kände och klämde, strechade och drog, tryckte och slet... kom fram till att jag är överrörlig och måste träna bort det. Det var också en liten infektion i leden i "axel/arm-knuten". Jag fick med mig några strechövningar som jag ska göra varje timme! och sen ska jag träffa honom tre gånger till innan semestern för att få ytterligare behandling. Nu ska jag åka ner på jobbet för att gå och simma lite innan jag börjar jobba.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards