Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Lina - 10 mars 2009 11:21

Igår var jag ledig och Erik också så vi bestämde oss att ta en liten tur med skotern upp på Renfjället. Vi tog med oss kaffetermosen och lite fikabröd  eftersom solen tittade fram och det var 3 grader plus. Vi tänkte att det skulle vara skönt att sätta oss på något skönt ställe där vi kunde fika och sola lite.



jag som kör... 

Tyvärr var vädret inte lika bra på fjället som nere i byn. Dett blåste rätt så hårt och dessutom var det mulet. Vi åkte bara upp och vände i princip. Det var fantastisk utsikt därifrån. Vi såg hela Åre by och Åreskutan, samt Björnen och ända bort till Kallsjön. 



utsikt över Åre 

När vi kom hem gick vi in och fikade i tv-soffan istället. Sen låg vi och degade framför tv hela dagen, och det var såå skönt. i söndags jobbade jag i 10 timmar och följde jag med några kompisar ut på krogen. Men först var jag på förfest hos Jonny.  Jag kände direkt när jag kom till Dippan att det inte alls var ett ställe för mig så jag var bara in och vände. 10 minuter på krogen... det räckte för att inte jag ska gå ut igen på ett tag!! Haha


Idag börjar jag inte förrän 15.00 så jag ligger och kollar på tv, surfar och bloggar nu, sånt som jag inte annars hinner göra... =0  Vädret är mulet och tråkigt så det är lika bra att stanna inne. Jag funderar dock på att ta en 5km på längden. 


Imorogn hade vi tänkt att ta en dagstur på skidor upp till Blåhammaren för att hälsa på mina vänner Magnus och Hannele som driver det nu... men bara om vädret blir bra.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards