Direktlänk till inlägg 8 december 2009

December och snart säsongsstart

Av Lina - 8 december 2009 23:19

Nu börjar det att dra ihop sig! Säsongen startar till helgen med damernas alpina världscup samt Skistars event "Snö test och fest". Jag jobbar kvällspass på lördag så jag måste bara ge mig ut i backen och testa lite olika typer av skidor så jag vet vad det är jag ska köpa. Det är faktiskt dags att byta upp sig. I förrgår köpte jag säsongskortet som gick loss på 3260kr! Shit va mycket pengar. Ja det är dyrt att bo i Åre! och det är när kommunrabatten är avdragen! I helgen har backarna faktiskt öppet dygnet runt men tyvärr är det bara VM:8an som är öppen (tror jag!) eftersom det inte finns så mycket snö här än. Jag hoppas verkligen att snön snart kommer för annars vet jag inte vad jag ska ta mig till. Är så less på dessa +-grader som är var och varannan dag. Om två månader tänkte jag åka Tjejvasan och i januari är det Messmörsloppet i Östersund (seedningslopp till vasan) så längdåkningsträningen måste komma igång nu!


I söndags mös jag och Erik till det med lite bad och bastu på HC och därefter gick vi och åt en tvårätters i Diner (restaurangen på HC) Vi var nästa helt själva i Sauna World så vi sprang omkring där som två små barn och provade på alla attraktioner =) Man måste ju utnyttja det när det är gratis medans man jobbar kvar (har 30% rabatt på restaurangen vilket är rätt så bra också)


Det är många nya ansikten i receptionen nu. Det har börjat två nya killar och två nya tjejer och nästa vecka kommer en tjej till. Jag får ha en genomgång för alla dessa (en och en) i Time-butiken, lära de kassan och lära de alla rutiner mm. Det går bra, men samtidigt jobbigt för jag kommer inte ihåg riktigt vad jag har sagt och till vem...


Imorgon var det meningen att jag skulle åka till Sälen på kassakurs (lära mig mer om bakgrundssystemet till kassan mm). De ska öppna en helt ny Time där i det nya Experium i Lindvallen och därför skulle jag få kurs samtidigt som tjejen som ska driva den butiken. Men dessvärre hade de inte fått bredbandet installerat så de ringde nu ikväll (en timme innan jag tänkte åka) och sa att det inte blev nåt eftersom det inte går att använda kassan utan bredband. Jag som hade sett framemot detta, har ju blivit lovad i ett års tid nu att jag ska få den utbildningen, men det blir ju hela tiden inställt av olika anledningar.


Jag åker till Boda istället och hämtar mina skidor och termobyxor. Kanske åker till stan en sväng också och kikar efter skor till min nyinköpta klänning som jag ska ha på måndag. Då är det "Oscars night" på HC för personalen (p-fest)! Jag måste väl klä upp oss då när det är finfest! Hoppas också på att få ta emot en Oscar =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards