Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Det rullar på....

Av Lina - 29 oktober 2009 22:33

Yes, äntligen kan man blogga igen... Jag vet inte vad som hade hänt, men jag har inte kunnat logga tidigare i veckan...


Allt rullar på som vanligt. Vintern har inte riktigt kommit än. Den snön som kom för någon vecka sedan är borta. Det är lite kvar uppe på skutan, men inget nere i byn. Jag som trodde vintern var här för att stanna. Det är ganska skönt att det inte var så faktiskt. Jobbet rullar på som vanligt, förutom att jag har fått börja jobba lite fler timmar i receptionen på mornarna, vilket är toppen! Dagarna går tokfort nu. Variation förnöjer :) Idag var jag till och med uppe på LAB och jobbade ett par timmar. LAB är vårt lilla egna "fritids" på hotellet. Vi har barnpassning där när föräldrarna tex. går på en presentation av Ownership/visning av lägenheterna. Jag fick rita och måla, spela Buzz, sjunga Singstar och göra ansiktsmålning på barnen. Det var lite roligt också, men jag tror inte det får bli så ofta för jag orkar inte med att vara med så många ungar samtidigt (ca 20 st) Haha


Träningen går också bra. Jag kör 3-4 pass per vecka och träningen varierar, alltifrån spinning, bodypump och step up till Bål, Funk Puls/Muskel och egen träning på maskinerna i gymmet. Det är jätteskoj att träna! Jag mår mycket bätte och jag känner mig mycket piggare.


Igår var jag ut och letade enris som jag tänkte dekorera mina blomlådor med, tillsammans med ljung och lite annat smått å gott. Det var toppenväder och jag tillbringade hela eftermiddagen utomhus! Solen sken och temperaturen var runt nollan. Blomsterdekorationerna blev riktigt bra, jag är nöjd.


Erik är på övervåningen och målar. Han har varit så duktig nu på sista tiden och det har verkligen gått undan på slutet. Nu är det inte så mycket kvar att göra så snart får vi äntligen flytta upp! =) Jag längtar!!!! När taket och väggarna är färdigmålade så ska bara golvet fixas.


Förra fredagen var jag hem till Boda en sväng för min syster Charlotte och hennes barn var där och hälsade på. Det var skoj att ses eftersom det inte blir så ofta när de bor i Stockholm. Vi fick en god middag av mamma och sen tittade vi på Idol och drack lite vin... gött! På söndagen kom de upp till Åre och hälsade på mig. Marianne, min andra syster, och hennes familj kom också upp. Vi gick såklart och badade på Holiday några timmar och sedan bjöd jag på middag i Såå (eller rättare sagt var det Erik som lagade middagen). Mycket trevligt! =)


Ska jobba i helgen igen, som vanligt, men nästa helg då är jag ledig  hela helgen (nästan). (vilket skräll!!) Då är det Höstforum i Vemdalen och jag är toksugen på att åka ner. Får sällskap av Josse, men dessvärre har vi ingen stuga så jag vet inte om det blir nåt. Måste jaga boende i veckan....


Nu ska jag gå och smaka på mitt nybakade bröd; "Hälsobröd a la Jossan" (min kusins flickvän)

 
 
Anna i Hova

Anna i Hova

30 oktober 2009 12:57

Men vi har två platser kvar i vår stuga! Hör av dig om ni vill ha dem! Sex-bäddarsstuga nära hotellet med bastu :o)

http://ruthem.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards