Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Lina - 7 oktober 2009 13:57

Imorse när jag vaknade och tittade ut genom mitt sovrumsfönster så såg jag bara vitt, vitt och vitt. Oh skit vad det hade vräkt ner snö tänkte jag. Jag blev både ledsen och glad på samma gång. Jag längtar till vintern men jag vill inte ha den här riktigt än. Det är ju bara 7 oktober! En jobbarkompis till mig berättade att skidsäsongen startade redan v 44 för två år sedan. Gästerna som bodde på hotellet då hade egentligen kommit upp för att fira höstlov men istället fick de lov att hyra och åka skidor uppe i Ullådalen/Rödkulle. Det var mycket snö och solen sken, så dagarna var som värsta vårdagarna. Fantastiskt! Det hade ju varit lite tufft om det hade hänt i år också, men dessvärre hade skidföret inte varit så bra resten av säsongen.

  


Jag har undrat i flera veckor nu om jag ska köpa ett säsongsliftkort eller inte. Fördelarna är ju att man får åka hur mycket man vill, när man vill och hur länge man vill.... Vad ska man annars göra en vacker skidåkardag när man bor i Åre? Nackdelen är ju att det kostar ca 3000kr (har egentligen inte råd med det nu), det blir mindre längåkningsträning (är jag rätt så övertygad om!) och mindre turåkning. Jag vill ju åka så mycket längdskidor som det bara går eftersom jag hade tänkt att åka Tjejvasan nästa år, måste ju träna! Dessutom vet jag hur mycket jobb det kommer att bli framöver. Jag kanske inte kommer att orka och hinna med den träningen och då slöar man till och åker slalom istället.


När jag hade ätit min frukost ställde jag mig i ordning för att åka in till Åre en sväng. Då hade vädret blivit mycket bättre. Det var så vackert! Jag visste direkt att jag inte kommer att klara mig utan ett säsongskort. Man vill ju bara ut i backen när man ser den här utsikten, eller hur? =)

  


I love fjällen!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards