Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Stenhård träning nu framöver...!

Av Lina - 12 oktober 2009 20:12

Nu jäklar ska det bli träning, stenhård träning! Jag har äntligen tagit mig i kragen och köpt mig ett gymkort på Gold´s Gym här i Åre. Jag har ju försökt så många gånger att träna nere på jobbet, men det är ju så fruktansvärt tråkigt och omotiverande att träna på gymmet där, trots att det är gratis. Jag har till och med gjort ett träningsprogram men det får mig fortfarande inte att bli motiv!!erad. För några veckor sedan hade Gold´s Gym Öppet Hus och jag var dit flera gånger för att testa på så mycket som möjligt under den veckan. Jag fastnade direkt vid Bodypump, Body Balance och Step upen. Har ju gått och funderat av och till, vägt fördelar mot nackdelar, hur länge som helst, så nu efter mycket om och men så slog jag till och köpte därför ett årskort! Jag är så nöjd! Första passet var Funk Puls; "Funktionell cirkelträning där både styrka och kondition tränas. Ledord: Intensitet, Uthållighet och Styrka!"  Jag tänkte ta det lugnt nu i början, dels för att jag hade lite ont i halsen och dels för att jag inte ville köra slut på mig helt på första träningspasset. Det gick jättebra och jag orkade mer än vad jag trodde. Det var så himla roligt och peppande så mot slutet körde jag på stenhårt! =)

 

Idag har jag varit ledig och min förkylning har blivit värre i helgen så jag tar det mest lugnt. Men ändå har jag hunnit göra en massa saker idag. Jag vaknade/klev upp klockan 11 och sen åt jag en liten frukost innan jag satte igång att dammsuga och städa toan. Därefter åkte jag in till Åre där plockade jag upp Anna, en jobbarkompis, och vi åkte till Duved. Jag skulle tanka bilen och sen tänkte vi gå och fika på blomsteraffär´n, men där var det stängt. Allt utom Prylboden var stängt. Vi gick dit en sväng och tittade på alla gamla prylar som fanns, mycket skit och mycket fint. Jag híttade en rätt så cool kaffeservis med assietter som jag gärna skulle vilja ha, men jag vet inte om jag ska köpa den.... Vi var fortfarande fikasugen så vi åkte till Åre Bageri och köpte med oss olika sorters bullar, åkte hem till mig och fikade. Anna färgade sedan håret på mig och det blev jättebra. Färgen blev "djup kastanj". Ikväll har jag bakat fislimpa (eller "bajsbröd" som vi kallade det på Blåhammaren när jag jobbade där). Ska gå och smaka hur det blev nu... =)


 
 
Ingen bild

Karin kusin

14 oktober 2009 00:04

Va bra Lina med gymkort, jag hejar på dig och motivationen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards