Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Lina - 11 augusti 2013 22:51

Mitt nya stora intresse är loppis, antikt och begagnat. Eller jag vet inte om det är ett nytt intresse men det blir iallafall mer och mer intressant ju mer tid jag lägger ner. I sommar har jag varit med och arrangerat Sommarloppis på Bygården här i Undersåker. Den har pågått i fem veckor och vi har haft mellan 30-40 säljare som valt att hyra bord hos oss, alltifrån 1-5 veckor. Det har varit riktigt roligt, men samtidigt mycket krävande. Det är inte lätt att få ihop men tack å lov så är vi några från Bygårdsföreningen som hjälps åt, annars hade det aldrig gått. Alla var riktigt glada och nöjda efteråt och det känns ju så bra. Skönt för allt slit man har lagt ner. Här kan man läsa mer om Undersåkers sommarloppis 


Jag sålde lite grejer också där på Bygården och till och med jag fick in lite pengar. Det är ju så kul att det går att återanvända grejer. Det är ju bra ur miljösynpunkt och ekonomi. Och samtidigt kan jag (med gott samvete) handla det jag vill på andra loppisar. Har besökt en hel del i sommar. Gjorde även en "loppis-turné" nere i Norrköping en dag. Det finns alla möjliga typer av loppisar och det är så roligt och intressant att besöka de tycker jag, även om jag kanske inte hittar nåt jag vill ha, men ändå.

 


För, jag tror det snart är ett och halft år sedan, var jag med och arrangerade "Kvalitetsloppis" i Åre. Vi höll till i en del av TV4 sport arena på Holiday club. Vi var tre tjejer som då roddade med detta och det var riktigt jobbigt men samtidigt sjukt roligt. Många bybor valde att lämna in sina kläder/skor/friluftsprodukter (av bra kvalitet) för att försöka sälja det vidare. Vi hade bara öppet en lördag och oj vilket gensvar vi fick. Det kom hur mycket folk som helst dit och fyndade. Det var trångt och lång kö till kassan i över tre timmar. Vi kommer att köra i år igen, nu i september, så vi får väl se om det blir lika bra denna gång. (Mer info kommer!!)


Har läst en hel del tidningar och magasin i sommar angående loppisar och annat begagnat. Det finns ju hur mycket som helst i tidningshyllan. Det verkar vara "inne" med sån´t nu för tiden. Hoppas det håller i sig för jag har ingen lust att gå in i varuhus eller möbelaffärer och köpa något nytt (förutom en säng som jag ska köpa snart)


 





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards