Alla inlägg den 27 maj 2012

Av Lina - 27 maj 2012 21:45

Idag är det Morsdag och jag blev firad, för andra gången i mitt liv, av min fina dotter Maja. Hon hade tänkt att mamma ska odla lite egna grönsaker och kryddor. Jag fick nämligen flera påsar med frön. Dill, gräslök, timjan och spenat. Det passar perfekt eftersom jag nu håller på att ställa i ordning en plats ute på gården där jag ska ha min "ört-och blommorträdgård".


  



Igår var min mamma, pappa och moster hit och hälsade på. Mamma hade köpt fina penséer till mig och moster Gun hade köpt fina perlargonier. Pappa hade valt ut en fin utekruka också. De är så snälla och omtänksamma! Medans pappa gick upp och hjälpte Erik med renoveringen så stannade vi andra ute i solen för att göra lite planteringar. Det blev så fint! och finare kommer det säkert att bli när allting börjar blomma...


    


Maja älskar att vara ute och "poa på" - hon gnäller aldrig och hon är så nyfiken på allting. Hon ska alltid vara med "där det händer".  Nu måste jag åka och köpa med jord och kanske en odlingslåda så jag kan sätta mina frön innan det blir för sent.


Foton · Maja

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards