Alla inlägg den 25 maj 2011

Av Lina - 25 maj 2011 14:02

I lördags var det åter igen dags för vinlotteri. Vi är ett gäng tjejer från Lit som har dagit igång de här festerna för att vi ska få ha lite skoj tillsammans. Varje gång lottar vi ut vinflaskor och den som tar hem största vinsten får även bjuda hem gänget nästa gång och bjuda på middag. Varje fest ska även ha ett tema.


Alltså, förra gången vi sågs så vann ju jag storvinsten på 6 flaskor! =)  


Jag valde att ha franskt tema. Vet egentligen inte varför det blev så men annorlunda blev det iallafall. Jag beställde flaggor och basker på HobbyBoden och sen googlade jag på franska recept. Musiken fann jag, tack å lov, på Spotify och kläderna hade jag faktiskt i garderoben.


  

Som tur var så fick vi finväder denna lördagkväll. Vi kunde sitta ute på vår altan och äta middagen. Jag bjöd på en Fransk fisksoppa (med lax och räkor) med tillbehör som baguetter, ostar, kex och frukt. Men redan innan maten serverades så gick vi ut i sandlådan! och spelade boule vilket var riktigt roligt faktiskt.



Till dessert tänkte jag baka en fransk chokladtårta men tid fanns inte till det så det fick bli glass, Carte O´re -glass. Vet inte om det är franskt men det låter franskt iallafall... Det funkade bra. Kvällen blev lyckad och jag tror alla var nöjda och glada när de åkte hem.


     

 jag och Jessica - lika som bär ;)


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards