Alla inlägg den 5 april 2011

Av Lina - 5 april 2011 20:44

I fredags gick vattnet vid kvart i tio på kvällen. Jag var själv hemma och Erik jobbade. Jag ringde honom och talade om det och han kom hem direkt. Jag ringde BB och de sa att jag var välkommen in för en undersökning. I bilen på vägen in till Östersund kom de första värkarna, oregelbundet.


Nu tänker jag inte gå in djupare på min förlossning, det är min ensak. Men iallafall, klockan 8.43 föddes en liten tjej. Hon vägde 3770 gram och var 51 cm lång. Hon var riktigt fin och hon skrek inte särskilt mycket utan la sig på mitt bröst och mös från första början. Det var en helt otrolig känsla!


Två dagar spenderade vi på BB-avdelningen. Vi fick lära oss att amma, tvätta och sköta om. Igår eftermiddag fick vi göra PKU-testet, träffa barnläkaren och prata med barnmorskan innan vi åkte därifrån. Vi åkte därefter hem till mamma och pappa i Boda där de hade ställt i ordning en god middag ovh vi fick både blommor och tårta! Moster Gun och kusin Annelie var också här och hälsade på.


Lilltjejen ska heta Maja. Vi har under graviditeten funderat och funderat på olika namn, men det enda vi kom fram till och var överens om var Maja. Vi får väl se vad det blir i andranamn, troligtvis nåt släktnamn.


Hon är så snäll så! Äter, sover och är vaken en liten stund emellanåt. Det är sällan hon skriker och gnäller. Vi är så lyckliga!


Här kommer några bilder;

   

      


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards