Alla inlägg den 16 december 2011

Av Lina - 16 december 2011 23:10

Nu är Maja precis 8 1/2 månad gammal. Det  märks att lilltjejen har blivit stor. Nu har hon lärt sig att krypa (9 dec) och hon klappade händerna tidigare i veckan (14 dec)



Vi var upp på BVC i tisdags för att mäta och väga henne. Hon hade gått upp 250 gram (bara?!) på ett par månader så vågen stod på precis 9300 gram. Hon mätte 73,5 cm lång och huvudet minns jag inte riktigt hur stort det var (fyller i det sen!)

Tidigare under tisdagen var vi på Kyrkis och lussade lite. De hade ordnat Lucia-firande, vi sjöng julsånger istället för vanliga barnsånger och fikade lussebullar och pepparkakor!! och alla barnen hade klätt ut sig, antingen till små tomtar och tomtegummor eller till pepparkaksgubbar. Såg tyvärr ingen Lucia! haha

Maja hade en tomteoverall på sig men tomtemössan vägrade hon ha på sig! (vägrar alltid mössa nu för tiden!)


 

Idag var det min födelsedag och jag vaknade i 9-tiden imorse att det var några som kom och sjöng för mig och med sig hade de en bricka med frukost och ett stort vitt paket. Jag blev så rörd! Första gången jag blir firad av min familj, Erik och Maja! De är så underbara och jag älskar dem så mycket! Jag fick en pyjamas av de, precis vad jag hade önskat! Fick sen en skön dusch med skrubb och sen tog jag på mig pyjamasen och gick runt i den fram till två-tiden ungefär, till det var dags att åka till Boda. Jag och Maja for hit medans Erik stannade kvar för att jobba fredag och lördag natt. Här i Boda fick jag fortsätta fira min födelsedag med mina föräldrar, min kära syster och hennes fina snälla barn Ida, Anton och Wilma! Senare kom min kusin Karin och hennes två underbara söner Haqvin och Severin. Har haft fullt upp hela dagen och det känns så skönt nu att gå å lägga sig!


  


Boda · Maja

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards