Alla inlägg den 1 november 2011

Av Lina - 1 november 2011 23:50

Har upptäckt en ny stil som jag bara älskar, Chabby Chic (hade faktiskt aldrig hört talas om det förrän ett par dagar sedan) Kan även säga fransk lantlig stil- slitet vitt alltså- på enklare språk! Jag har nu börjat leta inredning/prylar för att börja inreda vårt hus, eller rättare sagt vårt vardagsrum (till att börja med). Jag hade en gammal (fast ny- oöppnad förpackning) tv-bänk från IKEA som jag tänkte slänga men sen kom jag på att jag kanske borde måla den och fräscha upp den lite så den kanske går att använda trots allt. Har ju ändå inte råd än på ett tag att köpa nya möbler. Fick sen idén om att jag skulle slipa kanterna så den såg lite mer sliten ut. Sagt å gjort, upp på övervåningen (som nu fungerar som målarverkstad!) fram med färgburken och penseln, måla, torka, slipa, montera ihop och vo a la; en helt ny tv-bänk!

Det tog inte speciellt länge, ca 24 timmar!


Här är några bilder från mitt lilla "projekt"... jag är nöjd (för att vara första gången jag gör nåt sånt här).


    

måla alla delar, sen slipa


 

inte så pjåkigt...


 

Chappby chic-stil! om jag får kalla det så?!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards