Direktlänk till inlägg 1 november 2010

Mitt i höstrusket, i väntan på...

Av Lina - 1 november 2010 11:19

vintern tänkte jag berätta nåt roligt som får mig att bli varm och glad!


Jag och Erik väntar barn! Jag är just nu i vecka 20 (19+1) så jag har precis kommit halvvägs kan man säga... Förra fredagen var vi på ultraljud och fick se det lilla undret. Det kändes skönt att få en bekräftelse på att det verkligen är nånting där i magen! Ditentills hade det varit ganska overkligt. Det är så otroligt ofattbart, man fattar inte att det är sant.



Vi hade inte direkt planerat det här... eller jo, lite kanske. Jag slutade med piller i maj eftersom jag trodde det skulle ta nåt år eller så innan det skulle ta sig. Men i juli började jag ana att det var nåt som inte stämnde eftersom jag inte fick någon mens. Jag gjorde ett test hemma som visade sig vara positivt. Jag ringde barnmorskan på en gång och henne fick vi träffa en vecka senare. Hon gjorde också ett test (på begäran från mig eftersom jag ville vara 100 % säker) som visade positivt. Det pirrade i hela kroppen av lycka!

  

  


Jag har inte kännt några sparkar än, men däremot kurrar det lite då och då, och magen växer såklart. Min beräknad födsel är 26 mars 2011! Tänk att jag ska bli mamma! =)

 
 
Ingen bild

Linda

1 november 2010 18:13

Åh, vilken fin liten parvel! Är så glad för eran skull!

 
Marina

Marina

1 november 2010 19:33

Stort Grattis till er båda!! Du kommer bli en sån bra mamma Lina!! =) Kram Kram

http://www.mlindstrom.blogg.se

 
Ingen bild

Åsa H

1 november 2010 19:34

Grattis!!!! blir så glad för eran skull...kram

 
Ingen bild

Frida

1 november 2010 20:23

Åh vad jag har längtat efter att du skulle berätta. Hälften, då är det den härliga biten kvar. Gotta dig riktigt i graviditeten.

 
MALIN - Längtar efter min prinsessa!

MALIN - Längtar efter min prinsessa!

2 november 2010 09:37

Ja det är underbart att äntligen fått flytta in. Har varit en lång resa från att vi tog beslutet i somras att lämna Åre tills idag. Men det känns så bra!!!
Allt är bra här annars tack, börjar få riktigt ont och bli lite småtung men det kommer vara värt varenda sekund när hon kommer!

Vad roligt att ni varit på UL nu! Visst var det en underbar och fantastisk upplevelse? Hur mår du annars i graviditeten?

Hälsa Åre och jobbet, vi saknar er alla!
Kram kram

http://malinkarlstrand.blogg.se

 
Ingen bild

jeanette

2 november 2010 10:06

Du kommer bli en toppenmamma!!!

 
Ingen bild

Karin kusin

3 november 2010 23:11

H*n är en sötnos, det syns ju hur väl som helst :)
Åh, va spännande....krmar i massor till både dig å E

 
Linda

Linda

8 november 2010 20:40

Men åh ! Grattis från oss till er båda! En liten vårbebis! kanske en påskkyckling ;) Malte heter Johans systers pojke, ganska fint namn :) kramkram

http://www.lindizzi.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards