Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

Ja, ja, ja...

Av Lina - 9 januari 2009 18:49

...jag ska blogga! Det var ett jäkla tjat Rebecca! Jag hinner ju inte... vissa av oss måste ju jobba, medans andra bara springer på yoga! ;)


Jag har äntligen städat klart lägenheten i Östersund nu, den ska bara besiktas innan nästa kan ta över. Skööönt! Och appropå lägenhet så har jag eventuellt en tvåa på gång i Åre, dock i andra hand, men ändå. Det skulle vara så gött och få nåt eget. Den är ganska stor =) men dyr :( Jag måste nog bli sambo med någon om jag ska ha råd att bo där. Eftersom det nu är slut med Erik !! så får jag hitta någon annan. Min jobbarkompis Erik ! är intresserad och det skulle faktiskt vara hur kul som helst att bo med honom. (Det var han jag berättade om i ett tidigare inlägg). Han är rolig och trevlig.


Ja, angående mitt förhållande med Erik (min f.d pojkvän - bara för att vara så tydlig som möjligt) så är det slut mellan oss, igen. Det funkade helt enkelt inte. Jag ville satsa och flytta ihop m.m men tydligen ville inte han det och då ser jag ingen anledning till att vara tillsammans. Eller har jag blivit kräsen? Tror inte det... jag har haft ett jättebra tålamod i flera månader men nu orkar jag inget mer. Så enkelt är det.


Har inte hunnit med någon mer skidåkning, jättetråkigt, men sant. Förra veckan snöade det som fanken, mycket puder!!!, men då var jag tvungen att jobba på dagarna och nu regnar det igen och termometern visar på + 4 grader. Lite tråkigt blir det då!! Och inte vill jag ge mig ut i skidspåret heller för där är det säkert glashalt. Vill inte riskera någon skada. Därför blir det inte så mycket tränat. Jag kan ju gå på gymmet på jobbet men det är såååå tråkigt tycker jag. Jag blir knappt svettig när jag är där, så tråkigt är det. Jag går någon promenad lite då och då, men de borde också vara fler, men när man jobbar så mycket (har varit ovanligt mycket nu i jul och nyårshelgen) så är jag ganska så trött när jag kommer hem och då vill jag bara vila. Mina fötter svider och rygg å nacke värker. Inte nog med det så har jag haft en dunderförkylning i snart två veckor, men nu börjar det kännas bättre som tur är.


Ikväll ska jag bara vara hemma i Duved och ha riktigt fredagsmys med mig själv, alla andra är borta och vet inte vart.... Ska nog se Let´s Dance (ännu ett program man måste följa) men jag hade hellre velat vara hemma i Boda ikväll. Det är nämligen dans med Jannez i Häggenås ikväll och Ständut Blakk ska spela i pausen i baren. Det har varit en tradition sedan många år tillbaka att åka på "Trettondagsdansen i Häggenås" med förfest i Boda hos Linda och Johan, med bad i badtunna! Hoppas att dom som ska dit får skoj!


Imorgon jobbar jag igen, 7:30 till 16:00, och sen blir det kalas. Erik (min jobbarkompis) har fyllt år nu i veckan och han ska bjuda några av sina vänner på middag på Fjällpuben här i Åre. Men först ska det bli After Ski på Fjällgården, vilket jag tyvärr kommer att missa eftersom jag jobbar, och sen ska vi bada, basta och ställa oss i ordning på H C. Efter middagen blir det säkert fortsatt fest ute på någon krog skulle jag gissa. Det kommer att bli hur kul som helst!! =) Börjar inte förrän 16 på söndag så jag kan/ska nog ge järnet (eller ta flera järn!!) Jag var in en sväng på JC här i Åre nu efter jobbet för att försöka hitta nåt som jag kan ha på mig imorgon. Jag hittade faktiskt en marinblå jeanskjol, en lila blus och ett linne på halva reapriset. Betalade endast 250 kr för allt, vilket klipp!!





 
 
Ingen bild

Karin kusin

9 januari 2009 23:42

Du är duktig på att göra klipp du Lina!! Hoppas ni får skoj imorgon, det ska man ha! Själv var jag ganska sugen att fara på dansen men samtidigt trött efter jobbet. Det kommer nog igen, trettondagsbal´n i Häggenås, då far vi eller hur?! Styrkekramar från mig...

 
Anneli

Anneli

10 januari 2009 10:51

Men jag var där - i Häggenås!!! För första gången - förstår helt klart att du saknar det, det var precis hur kul som helst - och nu såg jag vägskylten till Boda, så nu vet jag lite mer var dina hemtrakter är!

Ha så kul i helgen och jobba inte ihjäl dig!
Tråkigt att det inte funkade mer Erik - men du ska se att det finns någon mening även med det...

http://annneliskriver.bloggspot.com

 
Linda

Linda

10 januari 2009 21:15

Men va trist med E :( Nåväl nu har du nytt jobb, nya bekantskaper och sånt kul iaf! Så det är bara keep it going....Häggenås lät ju riktigt roligt..kanske nåt man får inviga att åka på i framtiden:) Sköt om dig! kram

http://www.lindizzi.blogg.se

 
Ingen bild

Rebecca

10 januari 2009 22:45

Det var verkligen på tiden med lite uppdatering. skönt du verkar vara OK igen efter strulet med E. Bra! Jag mår åxå ok...yogar och styrketränar som jag tycker är super super roooooligt!

 
Stina

Stina

13 januari 2009 16:06

Hej Lina!
Hoppas allt är bra med dig!
Har du haft en bra jul&nyår?

Är du medlem på www.familjeliv.se ?
Om inte så bli det:)..
Där finns det mycket roligt:)

Kramar från oss!

http://www.makakakaapa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards