Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

Midsommar

Av Lina - 24 juni 2012 22:07

Vi firade midsommar tillsammans med min bästa kompis Jessica och hennes fina familj. De bjöd oss ut till Kvarnudden där hela hennes släkt har sitt sommarställe. Det ligger i Fannbyn, på "annersia". Det är ett helt underbart fint ställe på en udde ute i Storsjön.


Vi börjde med sill-lunch och sen fortsatte dagen med dans kring midsommarstången (med musik från Spotify!) och senare på kvällen grillade vi och spelade spel. Barnen hade jättekul tillsammans och Maja var med hela tiden. Det gick inte missa en sekund...


  


 

Igår, på midsommardagen, var jag till Häggenås på den stora bingon! Högsta vinsten var 150 000 kr men tyvärr vann jag inte det, jag vann ingenting! Jag var inte ens nära... tråkigt! men jag hade iallafall en jättetrevlig kväll! Jag åkte dit tillsammans med mamma, moster Gun och Gudrun, men jag satt i en annan bil; tillsammans med Linda och Jeanette, mina tremänningar. Erik fick stanna hemma med Maja men hade tänkt att sticka och träna när vi kom hem men vi kom hem så sent så han missade det. Han är iväg ikväll istället.


Jag har en vecka till av min första semester-del... jag funderar på vad vi ska hitta på. Kanske det blir Jamtli någon dag om jag får sällskap. Erik ska passa på att renovera nu när jag har Maja på dagarna. Hoppas vi snart får svar på vår bygglovsansökan!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards