Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

Sjuklingen...

Av Lina - 28 januari 2012 21:19

Förra lördagen jobbade jag 10-16 och på kvällen var vi på 40-årskalas. Min svåger Patrik fyllde jämnt och han hade Öppet hus hemma. Det var en trevlig kväll men god smörgåstårta och lite vin. Maja fick träffa kusinerna så de var nöjda också. För en gångs skull så var Erik ledig helgen så han följde också med, och det kändes lite konstigt faktiskt . Vi hade familjemys på fredagen (eller "fredagsmys" heter det väl!) vilket aldrig tidigare har hänt tror jag! =)


På söndagen kände jag mig lite hängig och hade magknip hela dagen (trodde jag hade ätit för mycket smörgåstårta) Vi åkte hem på eftermiddagen (hade sovit över i Boda) eftersom Erik skulle jobba natten. Jag skulle jobba på måndagmorgon så vi bestämde att Maja skulle stanna i Boda så mamma kunde vara barnvakt och Erik kunde sova ut ordentligt. Det hade gått jättebra, inte klagat en ända gång tydligen...


På måndagen mådde jag mycket sämre, mådde illa och var dålig i magen, men bestämde mig ändå för att åka och jobba. Det tog bara ett par timmar innan jag var tvungen att åka hem igen. Var då alldeles vit i ansiktet. Kom hem, hade magknip, spydde och somnade på soffan. Jäkla maginfluensa! Skönt faktiskt då att Maja inte var hemma, hade inte orkat ta hand om henne när jag själv är sjuk. Erik åkte och hämtade hem henne på kvällen. Mådde dåligt hela dagen men redan på tisdagen mådde jag mycket bättre. Maja hjälpte mig laga middag då, creaps var det länge sen vi åt...


     



Det har inte hänt så mycket med husrenoveringen än, men Erik har börjat riva lite uppe i det lilla rummet mellan sovrummen, där handfatet sitter. Vi funderar på att sätta in en dusch där förutom en toalett. Det blir trångt eftersom det är snedtak och mycket låg takhöjd + att spismuren går där. Vi får se hur vi gör... vi ritar och funderar mycket. Det får inte gå för fort heller för då kanske vi gör nåt förhastat.


Igår fredag var jag till sjukgymnasten och pratade med henne om min värk  och problem med bäckenet/höfter. Det är fortfarande ont, som foglossningarna jag hade under graviditeten. I stan sa min barnmorska att det kan ta ett tag innan det går över, upp till ett år sa hon. Det är bara att vila och ta det lugnt... Nu har barnmorskan här i Åre sagt att jag måste kontakta sjukgymnasten för att få hjälp med problemen. Ringde förra veckan och bokade tid och ringde samtidigt till läkaren för att se om de kunde ge mig ett sjukintyg, vilket jag fick. Det blev en sjukskrivning i tre veckor framåt på halvtid. Det är ganska jobbigt nu när jag jobbar, det är ju mycket gå och stå i arbetet men halvtid ska jag nog klara av att jobba tycker jag. Sjukgymnasten undersökte mig och bekräftade att det var fel men sa också att det går att träna bort.  Hon sa också att jag hade överbelastat mina yttre benmuskler för mycket, istället för mina inre kring bäckenet, vilket har gjort att jag har spänt mig för mycket på fel ställen så det har blivit inflamation djupt ner i mina lårmuskler, främst utsidan av låret och upp i skinkorna. Höger sida är värst. Hon gav mig lite "laserbehandling för att komma ner på djupet" men jag måste själv töja musklerna varje dag och även trycka på de och mjuka upp de så min cirkulation kommer igång igen. Hon gav mig också några övningar som jag ska träna varje dag, helst flera gånger per dag. Det var svårt att hitta sina inre muskler men hon försökte förklara hur jag skulle känna osv.


Pust! Det blev helt plötsligt ett mycket mycket större problem än jag hade väntat mig. Det kändes fördjävligt när jag gick därifrån. Hade gråten i halsen och kände mig helt slut och tom. Vad är det som händer!? Kommer jag att bli bra? Hur länge ska det ta? Kommer jag få mer besvär när jag skaffar fler barn? Det är många frågor och inte särskilt många svar... inte än iallafall. Jag får ta det som det kommer, träna och kämpa på! för ont vill jag inte ha längre!






 
 
Ingen bild

Karin kusin

29 januari 2012 23:46

Nemen usch då!!! Vilken tur att du fick kolla upp det iallafall och inte bara gå omkring å tro att så ska det vara när man fött barn. Hoppas på snabb läkning! kram från kusin Kakan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards