Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Vardagsrummet är klart!

Av Lina - 27 oktober 2011 23:37

Nu, efter tre veckor, är vårt vardagsrum äntligen klart! Vi var tvungna att göra något åt detta rum med en gång kände vi eftersom det var så fula väggar. Det var en gammal väv, ungefär som potatissäck-väv, på väggen. Gul/orange-färgad med urblekta fläckar. Kunde se exakt vart det hade hängt tavlor och vart soffan hade stått.


 

 

   

Vi fick tips innan vi började att vi skulle grunda med tapetklister för att det skulle suga mindre färg, vilket vi gjorde. Vi fick måla, trots två varv med klister, tre lager med färg för att det skulle bli jämt och fint. Vi, eller rättare sagt Erik, har lagt ner många timmar på kvällstid till målningen. Erik slipade, spacklade och målade fönstren också. Jag gjorde det sista i förrgår och målade då alla lister och karmar. 


 

Det kommer troligtvis inte att se ut så här hela tiden.... vi har planer på att göra om hela våningen (kök, vardagsrum, hall och "kontor"/lekrum) men det får bli om nåt år. Till våren ska vi ju dränera och då ska vi även passa på att bygga ut en bit så vi får ett badrum på denna våning också. Hur det kommer att se ut har vi inte ens börjat planera men så här blev resultatet i vardagsrummet iallafall. Vi är nöjda nu! Ska inte köpa nya möbler förrän nästa renovering.


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards